Snegler

jeg kjøpte meg en snegle på fredagen( nå er det mandag)gul eplesnegle, idag oppdaget jeg noe eg aldri har sett i Akvariet før så det må komme fra snegla? helt oppe i glasset over vannkanten henger det fast noe som ser ut som smårunde egg masse av de i en pæreformet,gele hva jeg nå skal kalle dette, det jeg da lurer på har snegla lagt masse egg eller hva,og hva skal en gjøre med de ta de ut eller hva..er nybegynner og har aldri had snegle før,de trenger kald leste jeg,kan en legge eggeskall i akvariet til sneglen,er vell kalk i det så tenkte det var ok, eller må jeg kjøpe kalk på dyrebutikken?
Det virker nok som at sneglen din har lagt egg(maiskolbe kalles det vist) ja...så moro!
La den være der, men påse at den får nok fuktighet (men ikke blir våt). Den får som regel nok kondens fra vannet i karet.

Snart har du nok MASSE små eplesnegler vandrende rundt i karet ditt. Gratulere!
Hvordan ser klasen ut? Hvor stor er den? Ser den ut som en maiskolbe, eller er den gjennomsiktig med små hvite prikker inni?
Jeg har erfaring med at eplesnegler veldig ofte legger egg når de blir flyttet mellom akvariene og når de får mye mat. Så det er mye mulig at det er eplesnegleegg ja Bare la de være så lenge de ikke er for nærme lyset.

Jeg bruker GH-salt for å øke hardheten i vannet. Rundt 100kr for en boks på dyrebutikken.
Eplesnegle
ser ut som en kolbe/pæreformet tykkere oppe og smalere nede. vis jeg kan si det er små kler/egg i gele liksom er vell yngel antar jeg,men kor lenge går det til sneglebarna kommer da? snegla har satt det fast like over vannflatta ved pumpa så jeg trur det er nok fuktighet der...
Sneglebarn
det hørtes moro ut kan kanskje gi de bort på jobben da der jeg kjøpte dem syns det er litt moro med noe annet en fisk,har bare barber i Akvariet jeg da,gull barbe,tigerbarbe,og 2 sorter til som jeg ikke kommer på navnet til nå har også kalla.ormer 3stk,og siamesisk bunnfisk + snegla da
lindis
det hørtes moro ut kan kanskje gi de bort på jobben da der jeg kjøpte dem syns det er litt moro med noe annet en fisk,har bare barber i Akvariet jeg da,gull barbe,tigerbarbe,og 2 sorter til som jeg ikke kommer på navnet til nå:) har også kalla.ormer 3stk,og siamesisk bunnfisk + snegla da

Jeg tok bilder av eggleggingen til en av mine eplesnegler. Orker ikke poste alt på nytt så her; http://nettakvariet.no/forum/showpost.php?p=455626&postcount=7

Eggene må henge over vann, i fuktig klima. De klekker etter 2-4 uker.
Eplesneglene kan du etter hvert selge enten her på forumet, eller til dyrebutikker.

Dette er noen utrolig fascinerende skapninger som raser rundt i akvariet....
Har hatt mange timer forran glasset og beundret og studert disse søte og vanvittig fascinerende rare skapningene
Tilfeldig bekjentskap
© Joanna & Pål
Reklame for plussmedlemskap