Hehe.. jaja, gravide yngler nå tro??

Jeg har skilt hanner og hunner fra hverandre av de 34 Ynglene, nå er alle hannene inkl den voksne i 45 literen mens alle hunnene har fått 60 literen.

Til min store forbauselse ser jeg at en del av jenteynglene har svart flekk der bak... De eldste ble født 30 Januar og hannene har helt klart og tydelig "redskapen" utviklet da denne er nærmest en cm lang. 6 hann-yngler og 27 Hunn-yngler ble det totalt av 2 kull,mulig det er flere hanner da de som ble født for nen uker siden kanskje ikke har utviklet saken sin enda. De yngste hunnene er definitivt ikke gravide.

Dette blir spennende. Lukter nok innkjøp av enda et akvarium her nå. Det betyr vel at sparepotten til saltvannskaret sålangt går føyken pga nymfomane guppyer :S
Sort flekk er ikke noe bevis på at de er gravide. Det er mye diskusjon om dette. Noen mener det betyr de er gravide, noen mener det er helt vanlig, noen mener det er tegn på at de er kjønnsmodne.

Men om de er godt matet og utviklet, er det vel ikke umulig at de blir gravide etter 1,5 måned. Vanligvis går det vel 2 måneder før de er kjønnsmodne?

Og jeg tror ikke du skal bry deg med å ta vare på alle guppyynglene dine. Om du regner litt på det, blir de fort alt for mange. :p
Jeg har tre jomfru-hunnguppyer, dvs de ble skilt fra hannene før de rakk å bli kjønnsmodne. Alle tre har svart flekk. Går derfor ut fra at denne flekken kommer selv om hunnene ikke er gravide.

Disse hunnene har gått alene nå siden begynnelsen av januar så jeg er helt sikker på at de ikke er gravide
Glemte bildene

Disse er tatt i begynnelsen av februar og viser to av jomfruene med sine mørke flekker.

[External Image]

[External Image]
Takk for svar damer

Det forklarte alt jeg lurte på
Monica Dahl
Takk for svar damer :)


Nå tror jeg Kesol blir fornærmet
Tante Astrid
[QUOTE=Monica Dahl]Takk for svar damer :)


Nå tror jeg Kesol blir fornærmet

...nei, jeg har vel egentlig innsett at verden egentlig ikke er klar for gutter med langt hår. Eventuelt virker jeg bare veldig feminin.
Må innrømme at jeg er svak for menn med langt hår. Jeg synes absolutt at det er maskulint. Sambon har selvfølgelig også langt hår.
Så rist på manken med stolthet du, Kesol
Hanne?
Har en guppy yngel som er mindre enn søskena, som alle har svart flekk. Men den ene som jeg kanskje tror er hanne har ikke svart flekk. Han er ca eller litt over 1cm, og har finne der gonopodium skulle vore. Blir dette utvikla seinere eller er det der frå fødselen? Evt. Når?
ML
Har en guppy yngel som er mindre enn søskena, som alle har svart flekk. Men den ene som jeg kanskje tror er hanne har ikke svart flekk. Han er ca eller litt over 1cm, og har finne der gonopodium skulle vore. Blir dette utvikla seinere eller er det der frå fødselen? Evt. Når?


Hos meg begynte gattfinnen å bli mer avlang hos hannene da yngelen var ca 10 uker, men det tok enda noen uker før det ble et skikkelig gonopodium. Har også lest at hannene gjerne er litt mindre enn hunnene så det stemmer sikkert at den minste du har er en hann. Jeg hadde yngel i flere aldre så jeg kunne ikke gå ut fra størrelsen, men det var ikke vanskelig å skille de da de begynte å forandre finneform.
Kesol
[QUOTE=Tante Astrid][QUOTE=Monica Dahl]Takk for svar damer :)


Nå tror jeg Kesol blir fornærmet

...nei, jeg har vel egentlig innsett at verden egentlig ikke er klar for gutter med langt hår. Eventuelt virker jeg bare veldig feminin.

Oj!

Har selv en mann som hadde langt hår intill for 2 uker siden så joda verden er klar for det!

Hmm.. men da må jeg vel bare si at du er pen til å være gutt
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap