Installasjon av halvautomatisk vannskifte (artikkel)

Da jeg fikk tak i mitt 720 liters akvarium mente jeg i utgangspunket at med et så stort akvarium skulle det ikke mye arbeide til. (Dette var jeg blitt fortalt i alle fall.) Men mine Malawiciklider må ha minst ett vannskifte pr uke og best mulig vannkvalitet for best mulig trivsel...

[URL=/text.cfm?id=1964]>> Les hele artikkelen her[/URL]
Denne artikkelen reiser en del spørsmål for meg: Opplegget virker smart og enkelt, men hva med det lunkne vannet? Hva ble det med det til sist? Hvordan oppnåes det?

Og hva med vantilsetninger? Rett i karet?

Må innrømme at jeg bruker ikke mest tid på vannbytte. Det er slamsuging og ominnredning som tar tid. Personlig har jeg ikke fått noe fast oppsett ennå og tar ut alt hver gang jeg slamsuger. Blir fint og rent, men litt brysomt. Er vel ikke alle som gjør det slik?
Hmm
hmm tja tanken er jo veldig go da men syntes kanskje den virker litt tungvindt etter min mening da. det som vi gjorde var at vi kjøpte noe som heter jbl aqua in-out. Det er rett og slett en slange med div koblinger som man fester til kjøkken batteriet/og eller batteriet på badet. og den tømmer du akvariet med og du fyller akvariet igjen uten vannsøl. vannet som kommer ut går rett i sluken, så stenger man en "kran/ventil" så kan man fylle akvariet igjen.

når man da er ferdig så kobler men bare fra slangen tømer den for vann, pakker den sammen igjen og legger den vekk til man skal bruke den neste gang. og alt dette til den nette sum av 839 kr. enklere enn det går det bare ikke ann og få det da.
saffen
...vi kjøpte noe som heter jbl aqua in-out.....og alt dette til den nette sum av 839 kr....


Jeg fant den på nettet (www.aquaristic.net) til cirka 40 euro, pluss cirka pluss "shipping", slik at det ble rundt 500 kroner (sendt til Norge) avhengig av valutakurs og den litt kompliserte utregningen av transportkostnad de brukte. Godt mulig at man kan finne den billigere andre steder. Har ikke sjekket om evt toll. Kan hende at man er heldig med mva'n, selv om det helst skal være under 200kr for å gå bra.
kan kjøpe den på aquamanias.no for 448kr.
det gjorde jeg
Hei. Er det noen av dere som vet hvor man kan kjøpe sånn slange nå?
Papillon83
Hei. Er det noen av dere som vet hvor man kan kjøpe sånn slange nå?


http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=220
takk skal du ha. Er det trygt å kjøpe på den hjemmesiden? leverer de fortsatt utstyr? prøvde å ringe de men ingen tok telefonen...
Papillon83
takk skal du ha. Er det trygt å kjøpe på den hjemmesiden? leverer de fortsatt utstyr? prøvde å ringe de men ingen tok telefonen...



Ingen fare ved og handle der.. hvert der flere ganger og dem har ikke skuffet meg til nå, Bare husk at han som driver Aquamanias har full jobb vedsiden av, så ikke alltid like lett og få tak i.. men send en sms så får du svar i løpet av dagen..
Ring innen åpningstidene som står under "Kontakt oss" på hjemmesiden, så får du nok svar. Eller send en sms, som ble nevnt over meg.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap