Knurremalle og pleco, må begge bort?

Har en prikket knurremalle på ca. 8 cm, som jeg vet fråtser seg i mindre fisk, og en pleco på mellom 15-20 cm som jeg ikke er helt sikker på om har vært med på "udåden". Greia er at jeg hadde 15 SAE`r, 5 otto og 6 stk annet slag algespiser. Nå er alle SAE`ne og ottoene borte, og kun 1 av den andre typen igjen. Tror ikke de har sultet ihjel, for sist jeg så dem var de da fete og fine. Og den gjenværende virker i godt hold. Så nå står knurremallen i fare for å havne i fryseren, for jeg regner med at det er han som har spist opp mine trofaste arbeidere (hvis jeg finner drittsekken *S*) Så mitt spørsmål er om pleco også burde gå samme vei før jeg kjøper nye SAE`r og ottoer? Det koster jo tross alt noen hundrelapper å kjøpe nye algespisere. Noen som har noe svar og råd til meg?
Ang. pleco
etter min egen efraring så er plecoer kjempe snille mot andre fisker!

mvh Glenn
Min Pleco er på over 20 cm nå, og etter min erfaring er han størst trussel mot seg selv(at han blir for feit og dermed dør av det! Når han nå en gang orker å ta seg en svømmerunde for å lete etter mat)

Og forresten, om du ikke skal ha knurremallen anbefale jeg deg å heller avlive den på en human og skånsom måte! Vi gjør alltid det beste for dyra våre! Og vi vil ikke at de skal lide!
Den beste måten å avlive en så stor fisk på(om du ikke får gitt den vekk/solgt den, som alltid er første utvei) så kapper du ryggraden/hodet av den.
Takk for svar.
Flott, da kan jeg se bort fra pleco, han gjør nå en bra jobb med å holde røttene fine - og gjødsle..!

Enig med deg Tine, men nå må vel nedkjøling sies å være en av de mest skånsomme veier å sende en fisk til fiskehimmelen på, da de går inn i en dvale før de fryser i hjel. Tror neppe det ville se særlig humant ut om jeg skulle kappe hode/rygg av den, siden jeg hadde lukket øynene i "hogget", og så tror jeg at jeg hadde greid å legge noen fingre i mellom også *S*
Men må ærlig innrømme at avliving er noe av det jeg aller minst liker ved det å ha fisk og andre dyr i husholdet.

Unsett, må først finne "jævelen" først, så får vi se om den havner i himmel eller helvete.. ;0)

Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap