Fisk-sammensetning

Hei, vet ikke om dette passer inn her. Har spm om sammensetning av fisk. 150l akvarium (8-kantet "kube").
- Neontetra-20stk
- Apistogramma borellii 4stk
- Sommerfuglciklider (1par)
- Ancistrus- 2stk
- Siamesiske algespisere-5stk

Går dette bra??

Inaktiv bruker
Det skule gå bra men jeg er ikke siker
det skule gå bra men jeg er ikke siker
det jeg hvet går sammeb er Neontetra og Apistogramma borellii og Sommerfuglciklider og Ancistrus
det jeg ikke er siker på er Siamesiske algespisere
Inaktiv bruker
David Gabrielsen
det skule gå bra men jeg er ikke siker det jeg hvet går samme er Neontetra og Apistogramma borellii og Sommerfuglciklider og Ancistrus det jeg ikke er siker på er Siamesiske algespisere
Det du må huske på her er at dvergciklidene du tenker på er territorielle, og danner territorie langs bunnen. Med 3 par (eventuelt 1 hann og 3 hoer på borellien) vil det bli mye kriging om plassen som vil føre til stress. Til apistogrammaer (som er de jeg har erfaring med) bør du regne en sirkel med diameter på 30cm som territorie til hvert par som et absolutt minstemål, hos meg tar de stort sett mer plass. I tillegg må du ha klare skiller mellom territoriene, ellers blir det fort krangling. Ancistrusen kan og være med å slåss om fine mørke plasser langs bunnen, så da blir det en del kriging om plassen vil jeg tro. Sommerfuglciklidene takler ikke alltid denne type stress heller.
Det du må huske på her er at dvergciklidene du tenker på er territorielle, og danner territorie langs bunnen. Med 3 par (eventuelt 1 hann og 3 hoer på borellien) vil det bli mye kriging om plassen som vil føre til stress. Til apistogrammaer (som er de jeg har erfaring med) bør du regne en sirkel med diameter på 30cm som territorie til hvert par som et absolutt minstemål, hos meg tar de stort sett mer plass. I tillegg må du ha klare skiller mellom territoriene, ellers blir det fort krangling. Ancistrusen kan og være med å slåss om fine mørke plasser langs bunnen, så da blir det en del kriging om plassen vil jeg tro. Sommerfuglciklidene takler ikke alltid denne type stress heller.
Inaktiv bruker
Det er det som pleier å gå sammen
jeg vilet ha ambefalt det men jeg hører på di med erfaring
Tilfeldig bekjentskap
© Emil Andre Rasmussen Engø
Reklame for plussmedlemskap