Nødhjelp - fortsatt lekk?

Var helt sikker på at 180 literen var helt tett. Stod i hele går halvfullt med vann og kom ikke en dråpe. I dag har jeg fyllt helt opp, og så plutselig nå for litt siden at det var begynt å dryppe igjen i ene hjørnet foran - samme hjørnet som før jeg resilikonerte.

Vet at det er dårlig silikonert øverst på høyre kortside da dette var vanskelig å få til så jeg bare la litt ekstra oppå.

Tappet ned litt vann og da avtok/stoppet dryppingen veldig kjapt. Burde ikke det indikere at lekkasjen kommer fra toppen og følger ramma slik at den kommer ut nede? Dersom lekkasjen var lengre ned langs sidene eller i bunnen skulle det vel ikke hatt noen innvirkning at jeg tappa ut en halv bøtte med vann?

Biter negler og ser frem mot søvnløs natt her :-S Angst om jeg må ta det igjen.

Håper på kjapt svar
Er vel rimelig å anta at lekkasjen er høyere opp siden du sier at det ikke lekker, etter at du senka vannstanden.
All logikk tilsier nok det. Nervene mine er dog ikke sikre på en time eller to tror jeg :-S Ulempen med rammeakvarier er at det er liten sammenheng mellom hvor lekkasjen er og hvor vannet kommer ut. Ikke gøy å se vann komme ut fra hjørne nede
liv_65
All logikk tilsier nok det. -(


Ikke helt logikk i det likevel. Silikonen er jo myk. Hvis det er en lekkasje nær bunnen kan den stoppe når du senker vannstanden fordi vanntrykket da synker.
Enig i det, men har bare tappa ut 5-6 liter av 180. Det burde ikke utgjøre en forskjell på et drypp i sekundet til 0 på snart en time.
Nødhjelp-fortsatt lekk
hvis jeg var deg ville jeg tømt akvariet en venn av meg var i samme situasjon det endte med at hele akvariet sprakk pga.press
Lite trøst i at de fleste her inne virker mer nervøse enn meg!

Akvariet har ikke lekket en dråpe siden midnatt i går etter at jeg tappa ut 5-6 liter vann. Dvs. lekkasjen var oppe som jeg trodde. Vet at det er dårlig silikonert på høyre kortside oppe.
Da silikonerer du høyre siden igjen. Og ser om det blir tett da.
Er jo fort gjordt å silikonere der vel?
Ja, må bare kjøpe mer silikon
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap