Akvariefisk kan bli forbudt

Et nytt forslag til dyrevelferdslov vil gjøre det forbudt å omsette importerte dyr og akvariefisk i Norge. –Det er til sin rett, mener naturinteressert Ivar Ruud Eide fra Drøbak.

-Får forslaget gjennomslag kan det bety slutten for akvariefisk, hamstere, papegøyer og en rekke andre populære kjæledyr.

Naturinteressert og naturfotograf Ivar Ruud Eide støtter forslaget.

Han forklarer at Amazonas er i ferd med å gå tom for en del arter av både fisk og fugler.

-Dyrevernentusiasten opplyser at mellom 50 og 90 prosent av alle eksotiske dyr som blir eksportert fra Amazonas til Europa, dør fra de blir fanget til de bli solgt i butikken.
Eksporten skjer svært ofte via smugling på ulovlig vis.

–En person får kanskje et par dollar for å fange noen tusen fisk. Så blir én fisk solgt for over det dobbelte av denne prisen, sier Ruud Eide.

- Han mener det ikke er hold i argumentet at dyrebutikkene i Norge selger oppdrettet fisk og fugl, og lurer på hvordan butikkene kan være sikre på at de ikke omsetter ulovlig fisk og fugl.

–Hvis alt er oppdrettsfisk da trenger det ikke å eksporteres dyr fra land som Sør-Amerika, Afrika og Thailand, sier han.-
Ruud Eide tror at dersom butikkene kutter ut å omsette eksotiske dyr og akvariefisk, så vil problemet løses.

–Da vil det ikke bli en blanding av illegal eksport inn i forretningene, mener han.

får lyst til å grine,.

hva blir det neste,. jeg bare spør??
Det er allerede en tråd om dette emnet som du kan lese:
Old news....

Denne Ruud Eide har ut i fra sitatet (skal en stjele ett sitat, skal det fortelles hvor dette er stjålet i det minste) har vist like mye peiling på akvariefisk, som jeg har på kamelhold - altså ikke en dritt.

Det finns många som menar och tycker saker som vi inte behöver att lägga för mycket kraft och energi på.

Och detta är en sådan sak...

:(
Å nei håper at det ikke skjer jeg har både papegøye og akvariet
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap