Oppdrett på nigeria killi

Som jeg har fortalt i min personlige tråd, så har jeg klart å få yngel på killiene mine. Jeg ser bare en om gangen, men for alt jeg vet, så kan det være flere.

Jeg vet at disse killiene er kjøttspisere. Men er yngelen også det? Yngelen ser ut som om den beiter på algefilmen som er på toppen av karet. Jeg har veldig lyst å fjerne denne filmen, men vet ikke om jeg da fjerner næringsgrunnlaget til yngelen?

Jeg antar denne filmen har oppstått siden jeg har sirkulasjonen ved bunnen. (Jeg liker å ha sirkulasjonen sånn, fordi det blir mye finere mosevekst da.)

Mulig jeg flytter vekk foreldrene, sånn at det kan vokse opp flere yngel.
Noen som vil fortelle om sitt killi-oppdrett?

[External Image]

[External Image]
Jeg har EN nigeria killi-yngel, nå c 2cm lang, som har overlevd foreldrenes matauk Har nå satt en trio over i et lekskar med torv i bunnen, så får vi se om det hjelper noe. Utrolig fine fisker, i alle fall. Er så heldig at jeg har tre hanner og 4 hunner, håper yngelen er en hunn..

Edit; Kan vel være smådyr yngelen "beiter" på i overflaten?
Ja, ved nærmere studier, så viste det seg å være diverse smådyr i overflaten under algefilmen. Jeg har fjernet algefilmen nå, jeg klarte ikke å se på den lenger... :S
Så jeg håper virkelig ikke at jeg har fjernet livsgrunnlaget dens...
Ut å fang levendefôr til killiyngelen! Det setter de virkelig pris på. Siste bildet i artikkelen min om levendefôr her på AF er bilde av P82 (Nigeriakilli) ungfisk som fråtser i levendefôr.

Flott artikkel, Bjarne.
Men hva med disse røde middene? Vil man klare å få øye på dem?
Vi har et vann et stykke borti her. Antar det er mye liv der, for det inneholder en del næring., for å si det på en fin måte...
Joda, det går fint.
Det er to yngel der nå, og det ser ut til at de finner nok mat i karet. Har startet et lite kar som jeg tenkte å hive foreldrene over i når det er ordentlig innkjørt. Da får vi se om det dukker opp flere yngel...
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap