Akvarium av plast?

er det mulig og lage akvarium av plast?
har masse plasplater i kjelleren som jeg kunne ha laget et
yngel akvarium av.
hvordan går plast med vann? giftig?
Plastakvarie
Skulle tro det gikk greit. Er jo å få kjøpt akvarier i plast.
Kanskje greit å vaske det godt UTEN såpe før du tar det i bruk. Husk å bruke spesiell sillicon. Fåes kjøpt bl.a på div zoo forretninger. Lykke til med "byggingen av akvariet
ok. skal se om æ kan mekke sammen ett akvarium.
Grunnen til at det ikke er mange akvarier av plast, er fordi de har så lett for å bli stygge og få riper og slikt
ok. jeg bare tenkte på at jeg kunne trenge et yngelkar
har jo 2 guppyer og 2 sverddragere som er gravide
så skulle nokk hadd et yngelkar, jepp :P
Det er jo bare å sette igang det yngelkar trenger jo nødvendigvis ikke se så bra ut. Og alle de formene du kan ha da!
Lange lave, høye, brede etc. Går til og med ann å få mekket en sumpsone til sumpplanter som da kan vokse ut av karet og greier. He he kos deg masse
Dersom du har lyst til å skape noe selv, gå for plastplate-prosjektet. Om du vil ha billige yngelkar, er det like greit å kjøpe "gjennomsiktige" plastkasser på 20L til 15 kroner på IKEA.
Plast, tja, hva slags plast ? Det er jo ikke ett lite antall plaststoffer en kan finne i markedet, noen egner seg både med tanke på giftstoffer og bearbeiding, andre er håpløse med tanke på begge deler.

Plexi-glass\ Acrylplast: Ugiftig, men krever litt teknikk for å limes. Platene skal ikke bare holdes sammen, men også holde vannet på plass.

PVC: Svært allminnerlig plast, som brukes blandt annet til rør og ting som er i direkte kontakt med mat og drikke. Helt problemfri å bruke. Krever spesiallim om en har planer om å holde vannet på plass (det er vel en liten fordel)

Som Trygve sier, så er det såpass mye billige plastkasser\ bokser å få tak i, at jeg ikke hadde orket å tenke tanken på å bygge noe selv.
En skal i alle fall ha mer en tilstrekkelig med både plastplater, lim og rensemiddel, og svært lite å gjøre, for at ett slikt prosjekt kan forsvares
Frank Angell
En skal i alle fall ha mer en tilstrekkelig med både plastplater, lim og rensemiddel, og svært lite å gjøre, for at ett slikt prosjekt kan forsvares ;)

Heeeeyyyy, når ble det et kriterium å ha "for lite å gjøre" når det gjelder å holde på med akvarierelaterte ting? Jeg vil snarere si det sånn at har du for mye å gjøre av ting du helst ikke vil gjøre, så er selvbygging av plastakvarier helt SUPERT! -og jo dyrere og ufornuftig det er, jo bedre er det. Det betyr nemlig at du holder på med noe du LIKER, og det kan ALLTID forsvares!
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap