Agurk i akvariet?

Noen som har noen kreative løsninger for å holde agurskivene på bunnen av akvariet?
Tre en skje eller gaffel gjennom den. Planteanker kan også brukes.
Finnes det måter hvor man ikke behøver å ha hendene langt ned i vannet for å hente opp igjen redskapen? Grill-gafler kanskje?
feste en tråd til agurkskiva elelr hva du holder den nede med?
Det høres ut som en kreativ løsning.

Vet at enkelte har prøvd seg med snor i skjeen eller gaffelen også, men det anbefaler jeg ikke. Har nemlig vært et par historier her inne hvor fisk har greid å snurre seg inn i dette med døden til følge.

Selv så har jeg ikke noe imot å bli våt
Snor høres ikke smart ut, nei :/
har prøvd med grønn plantestreng, den hengte jeg over kanten, og tredde agurk innpå. Da falt jo ikke agurken helt til bånns, men det ble holdt reke- og sneglekalas i høyden. Det går greit om man ikke venter for lenge, er agurken blitt bløt og halvspist, ramler den fort av strengen.

Ellers går det mest på påleggsgaffel som "anker".
Det hører vel mest til i tråden om akvaholikerne: når man er på shopping, ser en pakke tynne påleggsgafler i rustfritt stål, og tenker: de vil nok passe som agurkanker! -før du kommer på at du faktisk har bruk for påleggsgafler til mennesker.....
Fest agurken til en liten sten med en strikk, fungerer utmerket
Løsning
du kan stikke en skrue igjennom akurken det funker iallefall hos mei
Plussmedlem
Skruer og gaffler...
Dere er ikke redd for at mallene skal skade seg på skarpe kanter hvis det blir litt knuffing og slossing rundt agurken?
Tom Kristiansen
Jeg bruker binders:P

Hvordan gjør du det? Strekker den ut eller fester den til noe?
Panduro
[QUOTE=Tom Kristiansen]Jeg bruker binders:P

Hvordan gjør du det? Strekker den ut eller fester den til noe?

Nei jeg bare stikker den inn i agurkbiten(ca halparten inni), dermed så mister agurken oppdrift og synker til bunns hehe. Akkurat samme prinsipp som med skrue etc
Vi bruker teskjeer vi, alt etter hvor stor agurken er. Har mange store maller i et kar og da hender det de får en halv squash om gangen. Da bruker vi tre skjeer igjennom, ellers flyter den bare opp igjen.
Her er en tråd om hva som kan skje om du putter strikk ned i karet
Det er jo ikke meningen at strikken skal være i vannet til den går i oppløsning, jeg lar agurken ligge maks 1 døgn før jeg fjerner den, og har aldri opplevd at strikken har gått i stykker.
Tilfeldig bekjentskap
© kjell begby
Reklame for plussmedlemskap