Neontetra

Eg lurer litt på om Neontetra kan få unger? Noen har sagt til meg at de kan det og noen har sagt at de ikke kan få det. Men nå ser det ut som at 2 av neontetraene mine leker, altså den ene følger etter og henger omtrent på den hele tia. Kan noen vær så snill og hjelpe meg?
Fra fiskebasen
"Det er litt vanskelig men ikke umulig å få oppdrett på neontetra. Neontetra legger egg over hele akvariet, i planter, i grusen, overalt. Eggene er ikke klebrige. Alle fisk synes disse eggene er snadder - inkludert foreldrene, så for å få eggene til å klekke uten å bli spist bør det brukes et lekskar som foreldrene fjernes fra når eggene er lagt. Eggene er lysømfindtlige, så hold akvariet mørkt til yngelen er frittsvømmende.
Eggene trenger meget bløtt og mykt vann, de er spesielt ømtålige for hardt vann, så regnvann bør brukes.

Eggene klekkes etter ca en dag, og yngelen er frittsvømmende etter fire-fem dager. Yngelen fores med infusorier eller annet mikroskopisk levendefór. Liquifry kan også brukes.

Vannet må være veldig bløtt, og temperaturen ca 24 grader. Ph mellom 5 og 6,5."
Takk for svar, men det viser seg at den neontetraen som "leker" med den andre, det ser ut til at den jager flere. er det noe tegn på noe? Eg trodde at den bare lekte med den ene, men det ser ut til at den jager flere stykker, men det kan jo hende det er lek fordi om da, men vet noen om det er et tegn til noe?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjørn Ingar Reistad
Reklame for plussmedlemskap