Gode bilder av blue pearl shrimp

Vi trenger gode bilder i basen av Blue Pearl Shrimp. Merk at dette ikke er det samme som "blå reker" som aldri er blå Rekene må være blå og faktisk hete blue Pearl

Bildene kan registreres på profilen det er linket til ovenfor.
Mulig det ikke er så mange som har denne arten enda?
Du er nok inne på noe der Fant bare en person som har registrert den i karet sitt.
Manglende registrerte eiere av denne reken kan også skyldes det at selve profilen er så ny? Opprettet nå i juli, Håvard?
jeg får ikke mine før i august desverre, og jeg vet bare om noen få som har den... de aller fleste har vel kjøpt av samme person også tenker jeg :p

men om det ikke er noen bilder når jeg får mine skal jeg benke meg foran akvarie og se om jeg får til noe brukanes.. er fremdeles nybegynner med speilrefleks, så garanterer ingenting :p
Jeg har de, men det var det med gode bilder da

Er litt opptatt med både stort og smått for tiden men kan forsøke å få hjelp fra noen med bra kamera og fotografi ferdigheter så jeg får bidratt med noen bilder.
forresten er ph'n i basen feil, de vil ha 6.5-7.5, temperaturen bør være rundt 20-23 grader, og en gh på 3-10, i følge denne siden
da skal jeg holde kjeft jeg :p
Parametrene du linker til er mer ideelle enn det du ser i basen vår, som er mer ytterlighetene rekene tåler.

Mye av infoen i dyrebasen er fra:
wirbellose.de
Hei,

problemet er det med gode bilder, ellers har eg fine BP med skikkelig lyseblå farge, men det er en del med grønn/turkis farge også.

Å lage bildene av rekene mine er vel absolutt ikke min sterkeste side, men eg er så lei å lage 150 bilder med min kompaktkamera, for å få 5 stk med mindre kvalitet som eg kan bruke. Det er altså jammen tid for å skaffe en skikkelig kamera.

Håvard, kan eg ikke sende deg en liten gruppe med BP at du kan ta bildene sjølv? Kan bare sende noen små men de vokser forholdshvis rask.

Wirbellose.de er en bra utgangspunkt for å hente informasjon, men angående temperatur er eg uenig. Mine BP tåler ikke særlig over 27 grader, da øker dødeligheten. Men kan jo ligge i stammen som eg har.
Vil ikke slutte med tråden uten en eneste bilde. De er ikke akurrat gode bilde, men er vel bedre enn ingen. Så ikke komm og klage
har bare hatt mine reker ett par døgn nå, de er små, vanskelige å ta bilde av og fotografen er uerfaren.. :p

dette er det beste så langt, men tviler på det er bra nok..
Michael niesar
jeg syntes du hadde kjempe bra bilder jeg, nydelig blå farge
Er de litt isblå, eller blåhvite, disse Blue Pearl Shrimp? Nesten litt gjennomsiktige i fargen på en måte?

Meget lekre!
litt vanskelig å si da de er så små.. men sånn gjennomsiktige er de, hvertfall bakkroppen, man ser jo hodeinnholdet og sånn :p

neimenn om jeg greier å finne mange oppi 28litern.. flinke til å gjemme seg, og med kun kitlinse sliter jeg litt med å feste dem på film. definitivt lyseblå, men blåhvite eller isblå, er ikke helt sikker på hva jeg skal velge jeg :p

(beklager om dette blir litt offtopic med disse bildene)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap