Innkjøp av ny innvendig bakgrunn

Hei, da har jeg bestilt meg en [URL=http://www.webzoo.no/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=1927&HKatID=]Papillon Bakgrunn [/URL]fra webzoo, og gleder meg til å få satt den i 112 litern til mine malawi. Jeg kommer til å legge ut bilder, når jeg har mottatt bakgrunnen.

Men, jeg har et spørsmål når det gjelder silikonen, dette akvariumet går nå med golden og 4 stk ancistrus, og jeg lurer på om det går ann å senke vannbestanden , og ta silikon på bakgrunnen og ruta.( Altså der hvor det ikke er vann.) Eller er jeg nødt for å tømme hele akvariumet? Jeg har isåfall en "plastboks" på 103 liter, dem kunne gått det ene døgnet det tar. Er dette bedre? Har også et 54 liters akvarium, men syntes det er litt lite for dem.

Mvh
Caroline
Gratulerer med ny bakgrunn. Jeg tror nok du må vente til du får tømt akvariet for vann. Glasset på akvariet må være helt tørt før du begynner og stå i 24timer før du kan fylle vann i karet igjen. Et godt triks er å sette noe i spenn mot bakgrunnen etter du har limt denne. Lykke til!
Plussmedlem
Hei, Caroline.
Gratulerer med bakgrunnen. Den blir sikkert fin i karet ditt
Jeg anbefaler deg å gjøre det skikkelig når du fester bakgrunnen. Denne bakgrunnen flyter sikkert, og p.g.a. oppdriften så bør du silikonere hele flaten.
Hvis ikke så kan du komme til å angre "snarvei-løsningen"
Hei Takk for svar Da gjør jeg det dere sier Denne 103 litersen kunne gått greit å ha dem i, eller ? Gleder meg veldig til å få meg en skikkelig bakgrunn, har til nå brukt utvendig bakgrunn, men blir nok noe heelt annet med 3D Legger ved et bilde av plastboksen, som rommer litt over 103 liter.
Plussmedlem
Plastboksen er sikkert ikke giftig, så det går sikkert bra i et døgn.
Men ta ut høyet...og kaninen før du putter fisken der
Loomis
Men ta ut høyet...og kaninen før du putter fisken der ;)


Hihi, det skal huske : D Haha.
Plastbalje går helt fint det, jeg brukte det når jeg tømte akvariet ogbyttet bunnlaget. La bare pumpa nedi sammen med fiskene. Ingen skade skjedd
Vil bare si at jeg ikke har glemt dere som venter på bilder osv, jeg har nemlig ikke mottatt pakken enda. Håper virkelig den snart kommer, gleder meg så
Bakgrunden er kommer! :)
Hei, da er bakgrunnen mottatt, de hadde bare glemt å sende den ;p Jeg syntes bakgrunnen var litt mer gul en det var vist på bildet på hjemmesiden dems, men men. Mulig det blir litt mer "steinete" når vannet er oppi. Det gikk kjempebra å flytte dem over til 103 litern. De koser seg nå med aquatic nature, som jeg samtidig kjøpte med bakgrunden. Jeg har også vært å plukket en del stein, så håper det blir bra.

Her ser dere bakgrunden i pappesken. Som dere ser er den ganske gul..
[External Image]
Her er steinene.
[External Image]
Bakgrunden tørker, og steinene er der for å trøkke bakgrunden lengre ned.
[External Image]

EDIT; Prøver å få bildene til å bli store...
Det var knallflott med de stenene som du la til på hver side...
Blir sikkert helt knall når du får i planter og fisk.
Akvaiumet
Her er det ferdige resultatet

[External Image]

Bakgrunnen ble noe heelt annet i vannet! Ser ut som fiskene stortrives ; D Er yngel på vei også, min tyggende hun er rimelig tygg rundt haken. Kan se ungene inni munnen hennes, skikkelig tøft egentlig

PS ;
Kan ta noen bedre bilder i kveld



Alexus
Det var knallflott med de stenene som du la til på hver side... Blir sikkert helt knall når du får i planter og fisk. :D


Tusen takk! : D Alltid hyggelig med tilbakemeldinger
Det ble jo kjempefint.
Er det bare meg eller virket det mindre "gulaktig" når du fikk vann og andre farger i akvariet?
Alexus
Det ble jo kjempefint. Er det bare meg eller virket det mindre "gulaktig" når du fikk vann og andre farger i akvariet?

Jo, det ble utrolig mindre gulaktig under vann!
Plussmedlem
Det ble et fint kar, Caroline
Loomis
Det ble et fint kar, Caroline :)


Tusen takk for det

EDIT;

Får dere bildet av karet stort? De første gangene jeg gikk inn i tråden, var akvariumet i stort bilde, og man slapp og trykke på det lille bildet i høyre hjørne, nå var det plutselig ikke slik, nå var jeg nødt for å gå inn på det..
Plussmedlem
Innlegg 11 har store bilder.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap