Ancistrusbabyer

hvor gamle må ancistrusbabyer være for å bli flyttet til et annet akvarium ? er de så lite hardfør at de kan dø hvis de blir flyttet på for tidlig, eller er de såpass hardfør at de kan bli flyttet til et akvarium med annen vannkvalitet og slikt, etter et 3-4 ukers liv?
sstinnee
hvor gamle må ancistrusbabyer være for å bli flyttet til et annet akvarium ? er de så lite hardfør at de kan dø hvis de blir flyttet på for tidlig, eller er de såpass hardfør at de kan bli flyttet til et akvarium med annen vannkvalitet og slikt, etter et 3-4 ukers liv?


Altfor tidlig å flytte de etter 3-4 uker.
Det kan gå bra, men ofte så går det ikke bra.
hvor gamle må de være for å bli flyttet på?
Vis du skal flytte de til et karr med andre vannverdier så mener jeg de ihvertfall bør være 3 cm, og det tar noen mnd før de er såpass store.
men har man et karr med like vannverdier, ja da kan man prøve å flytte de før, selv om det også kan medføre mange dødsfall.
Hvorfor ikke la de leve opp i karret der de er født?
Ancistrusbabyer
Har flyttet de før de er klekt jeg uten probl,har da flyttet hula med hannen og det har ikke medført noen dødsfall,har gjort dette mange ganger..Flytter de da pga at de er i et stort kar og er da vanskelige å få tak i kontra et mindre kar.....men mulig det er bare flaks at det ikke har død masse her....
jo, men jeg fikk 13 stk, og til slutt vil det jo bli litt liten plass for så mange ancistruser pluss flere fisker i et 30 liters akvarium. jeg hadde planlagt å gi noen til broren min, derfor lurte jeg på hvor gammel de måtte være for å bli flyttet på, slik at han fikk ungene i live.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir B Løland
Reklame for plussmedlemskap