Oppdrett i pumpe?

Lurte på om yngel funnet i utvendige pumper gjelder under oppdrett, om man kan registrere det?
På en måte har man jo fått et oppdrett, på en annen måte har man ofte ikke gjennomført noe form for prosedyrer ift klekking oppfôring osv. Selv om man kanskje har arter som legger mye egg, men av div grunner i karet blir spist eller ikke klekker osv.
Det er neppe så lett å få godkjent førstegangsoppdrett på punpe - men lov å prøve selvsagt

Tviler på at du får problemer med å få godkjent lett-oppdrettede arter selv om det er i pumpe.
Jeg har funnet mange yngel i Eheim-pumpene mine Fisket ut mange arter Corydoras derfra, ja.

Men ang. registrering av oppdrett: det spiller ingen rolle hvordan du har fått det til, hovedsaken er at du har ungfisk/yngel som er eldre enn ca 6 uker hos deg. De voksne har lekt og lagt egg og yngelen har vokst opp hos deg (uansett om det er inni pumpa eller i et akvarium), ergo har du fått til oppdrett på dem.
Takker for svarene
Jeg fant 19 corydoras sterbai yngel i tilsammen 2 utvendige pumper i 325 literen min. I dag fant jeg 2 stk til i pumpen til 250 literen. De er i en str fra 1/2 cm og de største er 2 1/2 cm. En av de jeg fant i dag, var hele 3 cm.
hvor gamle kan disse være?

Cory gjengen min fant et smutthull og kom seg bak den innvendige bakgrunnen rett etter jeg satt inn bakgrunnen. Det var i begynnelsen av mai. De var bak der en ukes tid før jeg hadde anledning til å få de frem igjen.

De jeg fant i 250 literen må være litt eldre, siden jeg flyttet corygjengen i april....

Men jeg kan ta noen bilder av de og legge ut, kanskje noen kan hjelpe meg å finne ut sånn ca gamle de er....jeg har ikke hatt yngel på disse tidligere, bare vet gjengen min har langt egg en hel del ganger.....

Uansett; kult å plutselig sitte med 21 cory yngel....
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap