- Hjem
- Forum
- Planteidentifikasjon
- Det vanlige spørsmålet....
Det vanlige spørsmålet....
Postet 30.07.08 kl 16:21
Synes den ligner litt på Hygrophila corymbosa "Stricta" jeg? Men det kan være helt på jordet hehe. Se på bilde 2, ikke det første. Evt en annen Hygrophila art.
Postet 30.07.08 kl 16:42
Postet 30.07.08 kl 16:56
Kan det være denne da? Tenkte spesielt på dette bildet. Er en del stengelplanter å velge mellom, som alle blir varierende grad av røde. Men hvor mye rødt de får kan også variere veldig. I tillegg til at fasongen på bladene kan variere. Skal liksom ikke være lett!
Kommer sikkert noen som har mer peil på planter enn meg Synes det er moro å gjette, men har ikke akkurat all verdens med peiling hehe
Kommer sikkert noen som har mer peil på planter enn meg Synes det er moro å gjette, men har ikke akkurat all verdens med peiling hehe
Postet 30.07.08 kl 19:10
ludwigia repens rubin er det ikke, da butikken's leverandør ikke fører den.
den har jeg bestillt hos en annen butikk i byen som fører tropica planter. men det var forøvrig den planta jeg var på utkikk etter :p
skal prøve å ta nye bilder etter vannbyttet jeg skal ta nå, hvor den er plantet. kanskje lettere å se med bilder av den i vann
den har jeg bestillt hos en annen butikk i byen som fører tropica planter. men det var forøvrig den planta jeg var på utkikk etter :p
skal prøve å ta nye bilder etter vannbyttet jeg skal ta nå, hvor den er plantet. kanskje lettere å se med bilder av den i vann
Postet 30.07.08 kl 19:15
Postet 30.07.08 kl 20:23
Postet 31.07.08 kl 12:09
Postet 01.08.08 kl 16:19
Veldig lik mine
Hygrophila polysperma "Rosanervig", spesielt de stilkene som er litt nedi karet og næringstilførselsen har vært litt dårlig. (Som etter sommerferie med lite mating på fiskene..)
Da blir farge noe svakere og tegningene på bladene langt svakere enn på blidene i basen.
Da blir farge noe svakere og tegningene på bladene langt svakere enn på blidene i basen.
Postet 22.08.08 kl 10:34
Postet 22.08.08 kl 12:06