Når føder hun?

Hei legger ved noen bilder av ei guppy hunn som jeg er sikker på er gravid, har bare hatt akvarium i ca i måned.
temperatur 26-27 grader.

Hvor lenge er det ca til hun føder.
Jeg vil tro at hun føder iløpet av de nærmeste dagene...
ca ett døgn før hun skal føde, vil bakre del av kroppen "falle ned".
Magen hennes vil se "firkantet" ut. Når dette har skjedd er fødselen nær.
Alexus
Jeg vil tro at hun føder iløpet av de nærmeste dagene... ca ett døgn før hun skal føde, vil bakre del av kroppen "falle ned". Magen hennes vil se "firkantet" ut. Når dette har skjedd er fødselen nær.

ok, det høres bra ut, takk
Min første yngel er kommet ut, venter bare på resten nå

Så du at magen hennes "falt" ned noen timer før fødselen begynnte?
tja.. følte kansj hun ble litt flatere på unnersiden...
tok hun oppi fødekassa og ga litt mat men spiste ingen ting så da tenkte jeg hu skulle føde snart tar det lang tid fra første yngel kommr til resten kommer ut? harventet 30 min nå:p
Å ha hunnen i en fødekasse kan være en stressende opplevelse for fisken. Enkelte opplever at fødselen faktisk stopper helt opp i sånne tilfeller. Det er mye bedre å la henne føde i det akvariet hun vanligvis går i, og så heller fiske opp yngelen etterhvert. Det aller beste er selvfølgelig å la både mor og yngel få være i hovedkaret. Med mye tett beplantning, spesielt flyteplanter, så vil de tøffeste og kvikkeste av yngelen overleve.

I tilfelle du ikke har lest den så linker jeg her til en artikkel om guppy som ligger i artikkelsamlinga.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap