Crowntail i trondheim?

hei! jeg er en gutt som bor veldig nære trondheim... i alle dyrebutikkene jeg har vært i finnes bare en type vanlig kampfisk hunn og mange forskjellige hanner! er det noen som vet hvor jeg ksn få tak i en crowntail hunn rundt trondheim området? hvis ikke, kan man parre en vanlig kampfisk hunn og en crowntail hann?
HVilke buttikker har du sett i? Jeg er veldig ofte i mange av buttikkene, men ser lite på kampfisk. men kan jo se etter om du ønsker.

Ser ut somd et er mest Kampfisk på Tam Lade og Tropehagen på Valentinlyst, men også litt på Dyrenes Verden
Jeg bare lurer...
jeg kjøpte min crowntail hann på det nye senteret på lade der har de en stor tam butikk... jeg lurer på hva det senteret heter og hvordan jeg skal si til bussjoføren at han skal stoppe der. men vet du om man kan parre en vanlig hunn med en crowntail hann?
Jeg bare lurer...
jeg kjøpte min crowntail hann på det nye senteret på lade der har de en stor tam butikk... jeg lurer på hva det senteret heter og hvordan jeg skal si til bussjoføren at han skal stoppe der. men vet du om man kan parre en vanlig hunn med en crowntail hann?
senteret heter Lade Arena. er Tam som jeg nevte som ligger der. Jeg vet fint lite om kampfisk så kan ikke svare på det andre spørsmålet, men er mange her inne som kan mye om dem som sikkert svarer på det
Du kan fint parre en vanlig hunn med en crowntail hann. De er begge samme art, det er bare finneformen som er forskjellen. Antagelig vil ikke avkommet bli crowntail. Jeg mener å huske at veiltail (vanlig kampfisk-form) er et dominant gen og at en slik kryssning dermed vil gi "vanlige" kampfisk (korrigerer meg om jeg tar feil her).

Jeg har hørt om butikken her, som har Imazo som leverandør, kunne bestille crowntail-hunner, men det er ikke mulighet for det på bestillingslistene. De får bare en miks med forskjellige farger, og muligens også, finneformer. Regner med det kan være vanskelig å skille disse forskjellig formene fra hverandre når det gjelder hunner.

Selv har jeg kjøpt en slik hunn til min crowntail og han ser ikke akkurat ut til å mislike henne
Tante Astrid
Jeg mener å huske at veiltail (vanlig kampfisk-form) er et dominant gen og at en slik kryssning dermed vil gi "vanlige" kampfisk (korrigerer meg om jeg tar feil her).

Korrigerer meg selv her
I følge denne nettsiden så har crowntail oppstått ved å velge ut veiltail med spisse tupper videre i avl. Derfor er det ikke et enten-eller gen (dominant/recessiv) som gir crowntail, men flere gen (poly-gen) som spiller inn og gir mer eller mindre spissede tupper på finnene, veldig enkelt forklart.

Ved å krysse veiltail med crowntail vil du da sannsynligvis få avkom som hverken er helt crowntail eller helt veil, men en mellomting.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap