Guppy yngel på vei?

Jeg sitter å ser på guppyene mine og de oppfører seg veldig merkelig, alle damen svømmer bort til den største planten som går fra bunn og opp til overflaten i akvariumet mitt. De svømmer veldig rolig inne blandt buskene og står nesten helt stille.

Jeg har lenge ventet på guppy yngel og kan se rød/orange eggene på to av fiskene mine. De er rett ved åpningen bak på fisken.
Betyr dette at de kan føde idag? eller n snart?

Jeg kan se at det er en klase med egg der inne selv om jeg bare ser lengst bak på fisken.

Den største guppy hunnen er vel ganske stor og kraftig, vil si den er rundt 8cm i lengde og veldig diger.
Her er noen bilder jeg nettopp tok:

Selv om det er noen utydelige bilder så ser du godt at det er en orange sekk bak og den er full av gule klumper.

Så ser du også at den gjemmer seg i buskene
Her er enda noen bilder:

Her ser du hvor stor den største ho mi er, jeg vil kalle den diger sammenlignet med de andre fiskene mine.


Også ser du et bilde av ansictrusen min som ligger å vifter som en gal inni hula dagen lang. Jeg lurer på om det kommer noen flere kull fra denne unge karen.

Han er bare 1år og har allerede begynnt å produsere sammen med den like gammle hoa

(er det lov og lyse inn med en lommelykt inn i hula dems? eller blir de bare for stressa av det?)
Heisann, jeg bare ville informere deg om at guppyer er levendefødere, og føder levende yngel. Så hvis du ser egg der inne som snart skal ut, er det nok noe feil. Jeg vet ikke om at eggene i i guppyen skal utvikles til guppyyngel i magen dens eller no', men jeg vet iallefall at guppyer føder levende unger. Jeg er i allefall 100% sikker på at hvis det er egg inni guppyen kommer ikke yngelen ut med det samme

Når guppyyngel er på vei ut, kan du tydelig se mange par øyne inni guppymamma

Kos fra Charlotte
Jeg vet ikke om ancistusen blir stresset av lyset, men hadde jeg vært den, ville jeg nok blitt meget irritert av at ett stort lys hadde blendet meg i fleisen på min private plass
Hmm ja jeg vet at de føder levendes, men de har kanskje ikke en sånn plomme på magen da?

Jeg håper for hennes beste at ho ikke blir større nå, da sprekker ho:O
Charlotte Rivera
Jeg vet ikke om ancistusen blir stresset av lyset, men hadde jeg vært den, ville jeg nok blitt meget irritert av at ett stort lys hadde blendet meg i fleisen på min private plass ;)


Ja det var det jeg tenkte på også charlotte

Derfor jeg tenkte å spørre dere om lov først, hehe!
Sitat fra mona o
Ordet "levendeføder" er bokstavelig; de føder levende yngel, legger ikke egg. Befruktningen av hunn-guppyens egg skjer inne i hunnens kropp, som hos mange pattedyr og hos mennesker. Eggene hunn-guppyen har inne i seg, blir altså befruktet der, og blir liggende inne i hunnens buk mens fosteret i hvert egg utvikler seg til en fiks ferdig mini-guppy. Rett før fødselen, eller i det fødselen skjer, sprekker egghinnen og yngelen kommer ut uten eggeskallet på seg. Det ser altså ut som om de bærer fosteret som vi gjør, med navlestreng til en morkake inne i moren. Men de har altså ligget separert fra moren i sitt eget egg hele tiden, de bare utvikles inne i sitt eget eggeskall, beskyttet mot å bli spist inne i morens kropp. En fordel levendefødere har fremfor eggleggende fisk, de har mye høyere overlevelsesprosent på avkommet sitt siden avkommet fødes ferdig utviklet (bare litt vekst å ta igjen).

Håper det var litt til hjelp
Kjempe fint!

Bra dere hjelper meg her jeg sitter hjemme alene i stua og glaner på de stakkars guppyene.

Jeg syntes de har veldig merklig oppførsel nå altså... Hannene bare svømmer rundt i hele akavariumet mens hoene sammler seg sammen som en flokk inne blandt plantene og står helt rolig.
Jeg kan ikke se noe tegn på øyer eller fisk i magen dems, men ser en stor orange sekk/pose der jeg vil tro at guppyen skal føde. Ser ut som den er fyllt med vann.

De er heller ikke noe glad for at jeg tar bilder ser det ut som.

Noen forslag til hva som skjer?



------

Jeg hadde en øyenstikker larve i akvariumet mitt for en stund siden men den er fjernet til et mindre akvarium uten fisk og har ikke sett noe mer til sånne glupske rovdyr etter det.
Kanskje de er redde for noe?

-----
å lys inn i malle hllen bryr fiskene sekg ofte lite om bare se litt inne i hula
Her er en liten video av fiskene mine live

<embed src="http://www.youtube.com/v/v7N6bSGfGbA&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>

Det var kjeempe flotte guppyer du har. er enig at gyppydama di sto helt stille, men mer vet jeg desverre ikke
Jepp dere sier noe, blir nok ikke noe yngel idag / på noen dager... :/
Lommelykt i mallehuler
Charlotte Rivera
Jeg vet ikke om ancistusen blir stresset av lyset, men hadde jeg vært den, ville jeg nok blitt meget irritert av at ett stort lys hadde blendet meg i fleisen på min private plass ;)



Dette skader ikke ancistrusen på noen måte og lyser selv inn i mine huler for å følge egg og eggenes utvikling. Men overdreven bruk vil ikke anbefales. Men en gang eller to pr døgn skulle jeg tro gikk greit for å følge egg og yngel

Mvh Leif
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap