Rolig fisk med svart mage

Vi har 3 guppyer.

2 er livlige å svømmer rundt å leker og spiser.
Den 3. fisken vår er veldig rolig,stille og asosial.

Tidligere i dag så vi at denne ene fisken sto oppi et hjørne alene.
Litt senere flyttet den seg litt bort fra hjørnet og lå helt rolig og duppet i vannkanten, når vi matet for kvelden spiste den ikke. Ser at magen er litt svart, er det normalt? Misstrives den? eller er den syk eller gravid?

Vi tror de livlige er hanner fordi de er veldig fargerike og har større og fyldigere haler enn den gule. Vanntestene våre er helt fine. Vi har hatt disse fiskene i 2 dager.Og er våre første fisk i 240l vår.
Hei!
Jeg er bare nesten nybegynne jeg også, men litt kan jeg jo hvertfall hjelpe deg! Den så litt for fargerik ut til å være en jente, men det så også ut som om det var en gravod jente...
Det tar ofte litt tid for en fisk å venne seg til ett nytt akvarium. Det kan ta 3 dager før de begynner å spise.
Og en veldig viktig ting du må huske er at det skal være minst 2-3 hunner pr. hann.
Hannen jager hunnen rundt. Da blir de kjempe stressa og kan dø av det.

Bilde 1 og 2, Gutter
Bilde 3, Jente
Den er nok absolutt ikke gravid, for den gule fisken du viser bilde av er en hann. Det ser du lett fordi den har kjønnsorganet til en hannguppy For levendefødende fisk som guppy (og molly, platy og sverddrager for å nevne noen) har hannen et synlig kjønnsorgan som kalles gonopodium. Det er finnen under buken (ved anus) som er omdannet til et lite "sverd", dette bruker de til å forplante seg med og er altså kjønnsorganet deres. Hunner har kun en vanlig, litt trekant-formet bukfinne der.
Se på bildene på guppy her i fiskebasen. Dette viser en hunn, legg merke til den bakerste bukfinnen, den er trekantformet.

sokken
Vi har 3 guppyer. 2 er livlige å svømmer rundt å leker og spiser. Den 3. fisken vår er veldig rolig,stille og asosial. Tidligere i dag så vi at denne ene fisken sto oppi et hjørne alene. Litt senere flyttet den seg litt bort fra hjørnet og lå helt rolig og duppet i vannkanten, når vi matet for kvelden spiste den ikke. Ser at magen er litt svart, er det normalt? Misstrives den? eller er den syk eller gravid? Vi tror de livlige er hanner fordi de er veldig fargerike og har større og fyldigere haler enn den gule. Vanntestene våre er helt fine. Vi har hatt disse fiskene i 2 dager.Og er våre første fisk i 240l vår.
Dette er bildet ditt, og jeg har føyd til en pil som viser hvor du skal se når du skal kjønnsbestemme guppy (dersom ikke finneprakten avslører det).

[External Image]
I dag lå den gul/oransje guppyen på bunnen

Det vil bli avhold minnesermoni kl 09.30 i dag for dere som følte dere bundet til den.

Lurer på om jeg skal klage til butikken der jeg kjøpte den, den overlevde jo ikke 3 dager mens de 2 andre strutter og storkoser seg..
Synd med fisken din... Joda, du kan klage til butikken når en fisk dør kort tid etter at den er kjøpt. De fleste butikker bruker ha en uke "garanti", hvor du kan ta med deg den døde fisken pluss vannprøve fra akvariet ditt.
At det var en gutt er helt sikkert.
Synes det kunne se ut som forstoppelse
Hmm
Tror ikke det var forstoppelse. Den bæsja i går.
Men nå er jeg hjemme fra jobb, og skal en tur til dyrebutikken. Ringte de fra jobb i dag, de hadde 7 dagers "holdbarhet". Måtte ha med vannprøve og kvittering.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap