200 l eller større?

Jeg har et lite dilemma. Eller dilemma å dilemma da, men jeg klarer ikke bestemme meg. Jeg skal kjøpe meg større akvarium da jeg har bare en 54-liter.
Jeg har ikke så veldig mye penger å rutte med så å kjøpe et nytt er uaktuelt. På finn.no fant jeg en annonnse om et 200L akvarium til salgs, og jeg vurderer å slå til der, eller syns dere det blir litt lite?

Drømmen er jo et 400 liters, men jeg innrømmer det blir litt stort, å det kommer til å bli et mareritt å få et sånt kar i hus. Så jeg lurte på om dere hadde noen råd/meninger å komme med, det hadde jeg søtte stor pris på =)
spørsmål 1 hvor stort er budsjette ditt?

personlig så ville jeg gått for ett størrekar med engang. utentvil.

har selv kjøpt ett nytt 180l og det svei.. i dag så er det det minste karet vi ar om man ikke tar med yngel karet da. og angrer ikke ett sek på at vi har store kar.. så det vil jeg annbefale deg. du kommer nok til og ønske deg ett større kar om du kjøper 200l og da har du jo brukt opp de pengene da og må spare på nytt.. min mening ialle fall. også kan du ha mer fisk i ett større kar da..
Det beste rådet jeg kan gi er å kjøpe så stort karr som økonomien tilsier, så lenge man har plass til det.
Man får aldri for stort karr.
Og jo større karret er jo mindre jobb er det å vedlikeholde det.
Så gå for det største du har plass og råd til.
Marerittet med å få en 400 liter (eller større) blir fort omgjort til en oppfyllelse av en ønskedrøm, når det endelig har kommet i hus. Du skulle sett hvordan vi sleit med å få 350 l på plass.

Jon
Merkelig, men akvarier har en tendens å bli mindre etterhvert. Det som er stort ene uken er bare så stort det må være neste uke. Par uker senere kan du risikere det er for lite.
Budsjettet er vel ikke større enn 6-7000 ...

Hei
6000-7000 >Tusen er mye da?

Jeg hadde et kar på 54 liters har hatt det hele livet intil en uke siden, da kjøpte jeg et brukt aquastabil kar 325 liter til 4000kroner med alt uten fisk såklart:P

Jeg må si det er perfekt størrelse ikke for stort og ikke for lite, å itilegg får da plass til all den fisken du ønsker så å si:P

Så med et budsjett på 6000-7000 burde du kjøpe et kar på over 300 liter det er å anbefale, det er prikken over i i stuen min ivertfall
Betta Splendens
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13993790&sid=xz10cbaDQBNF330163&WT.svl=Bilde

Ja jeg har sett det, men jeg liker ikke helt formen på akvariet .. Og de slangene på utsiden vet jeg ikke om kan pakkes bort, så det er ikke så pent akkurat...
Hehe, glemte å legge til tekst.

Skulle bare si at med ditt budsjett har du tilogmed råd til en 500l. Så det er nok bare å vente på et godt tilbud på finn.
Ja kanskje det er lurt, jeg vil ikke risikere å angre senere.. Takk for svar alle sammen =)
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap