Hvordan få klare bilder av fisk?

Har prøvd å ta bilder av fiskene våre. Får ikke klare bilder... fiskene blir omtrent ikke gjennkjennlige.. blir dratt....har prøvd div instillingen uten å lykkes med mer enn kanskje ett eller 2 bilder...

Hvilke instillinger bruker dere på kamera deres osv?

Hei.

Tar du med eller uten blitz ?

Når eg tar bilder tar eg med blitz for hvis ikkje så blir dei uklare slik som du skriver.
Plussmedlem
Hva slags kamera har du? Merke og modell?
Bilder av fisk
Hei!

Det som fungerer for meg, er å sette kamera i modus for objekter i bevegelse. Fiskene svømmer jo rundt hele tiden (bortsett fra Discusene mine), og står aldrig stille. På mine kameraer er dette "sport" modus. Ett annet tips for å få gode bilder av fisk, er å stille inn kamera til å ta flere bilder av gangen (f.eks 3 bilder av gangen, om man holder avløseren nede), da har man større mulighet til å få ett godt bilde.

PS. Ikke bruk blitz, da får du bilde av lyset fra blitzen som skinner i akvarie-glasset.

Lykke til med fotograferingen
Blitz....
Har vært litt forsiktig med blitz.... Men fisken blir kanskje ikke plaget av den?
jeg bruker blitz, og det virker ikke som fisken bryr seg. bare ta bildet litt i vinkel så du ikke får gjennskinn. prøv deg fram til vilken vinkel som passer best for ditt kamera.
jeg bruker uten blitz med ''makro'' knappen på, da får jeg ganske gode og tydelige bilder
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap