- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Indisk knivfisk
Indisk knivfisk
Postet 21.08.08 kl 20:32
Endret: 21.08.08 kl 20:33
Billig fisk
Ga 140 for min på 15cm
Koster 80 for en på 7-10 på butikken. Er ikke en veldig dyr fisk.
Koster 80 for en på 7-10 på butikken. Er ikke en veldig dyr fisk.
Postet 16.11.11 kl 12:30
Jeg håper du ikke har tenkt å ha den i det akvariet du har i profilen din, merket "masse annet"...?
Håper du vet at knivfisken eter alt av fisk som passer inn i munnen dens? Det er en skikkelig rovfisk og har ikke noe å gjøre i selskapsakvarier e.l.
Håper du vet at knivfisken eter alt av fisk som passer inn i munnen dens? Det er en skikkelig rovfisk og har ikke noe å gjøre i selskapsakvarier e.l.
Postet 16.11.11 kl 12:51
Postet 16.11.11 kl 14:26
Postet 16.11.11 kl 16:40
Patrick BergFisk er forskjellige fra individ til individ, samme med mennesker og andre dyr!
Sludder! Den arten er og blir en rovfisk, samme hvilket individ du snakker om! Og for de øvrige fiskene i karet er det en voldsom stressfaktor å tvinges til å leve innesperret i et kar med et rovdyr. Den stressfaktoren vil på sikt forårsake at sykdom slår ut i karet, på de fiskene som er igjen og ikke er blitt spist (enda). Og da så skylder man på den sist ankomne, rovfisken, at den har smittet.... mens det i realiteten var dens blotte tilstedeværelse som utløste stresset til de andre.
Jeg mener det er helt feil av deg å sitte og nærmest anbefale en slik rovfisk i et selskapskar, og bare avfeie det med at "man merker om det ikke går" ??? Hvor trekker du egentlig grensen for hvor mange av fiskene i karet som skal bli spist før du fastslår at "det ikke går" da?
Jeg syns det er totalt unødvendig og utsette andre fisk for en sånn "prøve-periode"...!
Postet 16.11.11 kl 16:47
Endret: 16.11.11 kl 16:48
Høres bra ut det Geiren! Det er en kjempe stilig fisk som du vil få mye glede av, men først etter du skrur av lyset
Mona o: Har du hatt sånn fisk? Har du erfaring med sånn fisk? Har du sett fisken på ekte? Det er mange som hater rovfisk her i landet mona o. Men skaffer man seg erfaring ved å ha rovfisk i karet kan man fort se att det kan være ganske så hyggelig!
Mona o: Har du hatt sånn fisk? Har du erfaring med sånn fisk? Har du sett fisken på ekte? Det er mange som hater rovfisk her i landet mona o. Men skaffer man seg erfaring ved å ha rovfisk i karet kan man fort se att det kan være ganske så hyggelig!
Postet 17.11.11 kl 08:17