Mine scalare bebiser :-)

Nå er de frittsvømmende på 16 dagen. Desverre har jeg bare 5 stk. igjen, men jeg forsøker å tenke positivt på at jeg i hvertfall klarte å berge de 5. At ikke alle ble klemt ihjel bak pumpa.

De er nå tilbake i en 8 literen UTEN pumpe, men varmekolbe og luftestein. Bytter vann hver dag og fòrer med artemia. De begynner å ligne på scalarer nå selv om de ennå er små. Og den marmorerte fargen begynner også å vises.

Jeg har forsøkt å ta bilde, men akk mitt dårlige kamera. Legger ved et dårlig likevel jeg
det er moro å se disse små krabatene vokse opp, spesielt når de begynner å ligne på scalarer
Ja det er utrolig gøy! )

Spesielt med tanke på hvor mye arbeid som faktisk ligger bak når en klekker og dretter de kunstig.
*ler*
Slik som jeg føler det nå for disse skapningene, så skjønner ikke jeg hvordan jeg skal klare å kvitte meg med de. Hvis de vokser seg til og jeg velger å selge de, kanskje jeg vil kreve 1000,- pr. stk. for de
Men seriøst, når en skal prøve seg på "kunstig" oppdrett, altså ta eggene ifra foreldrene og gjøre resten av jobben selv, så krever det en del kunnskap. Noe jeg ikke har/hadde nok av. Derfor misset jeg i første forsøk. Dette er mitt andre forsøk og hadde jeg hatt tilstrekkelig kunnskap så hadde kanskje dette vært "piece of cake", men for meg så har det nesten vært som et vitenskapelig prosjekt jeg i utgangspunktet ikke var klar for og som jeg har måttet lese mye og sette meg inn i ting for å få disse stakkarne til å overleve. Da er det ekstra gøy å se at det blir noe av det og at de vokser og utvikler seg )
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap