Kampfisk med andre fisker...

Inaktiv bruker
jeg har 13 kileflekkrasbora 7 kulhiiålar 2 maller og ein killi kan jeg ha ein kampfisk med desse...

i eit 60l akvarium...
Det ser ut som det akvariet allerede er godt "befisket" så jeg ville ikke anbefalt flere fisk oppi der. I tillegg så er kampfisk ikke den enkleste fisken å sette sammen med andre arter. Helt avhengig av personligheten til fisken så kan det ende opp med at kampfisken går løs på de andre eller at noen av de andre går løs på kampfisken. Nå er vel ikke din sammensetning den verste, men frykter ihvertfall at killien kan få det stritt med en kampfisk i karet. Som allerede nevnt så synes jeg det er nok fisk i karet.
Inaktiv bruker
vist jeg i ein nærmere framtid skulle sette opp eit akvarie med tanke på kampfisk kan jeg ha kardinaltetra med den då?

tenkte noen eplesnegler og...
Kommer vel litt an på størrelsen på karet. Viktig at tetraene har en mulighet til å smette unna når kampfisken er etter de. Dessverre så har jeg ikke hatt kardinaltetra selv så jeg vet ikke om de er like nappete som andre tetra. Det virker jo som om flere har prøvd denne kombinasjonen uten større problem.
Kardinaltetra
Jeg har har 10 stk Kardinaltetra. De plager ingen andre. Svømmer i stim frem og tilbake.
Men Blodtetra hannene derimot, flytter jeg snart. De napper i nyinnkjøpte Gurami hele tiden, følger etter og napper.
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap