Det ultimate malawi akvariet

Hei!

Kan noen vise meg hvodan det ultimate malawikaret?
Gjerne et bilde takk
Selv om fiskene kommer fra malawisjøen så har de allikevel forskjellig behov. Mbunas vil ha mye stein, men andre vil kanskje ha mer svømmeplass (delfiner m.m.). Så det ultimate malawikaret kan være så mangt
Her er det bilder (og artikler) av en del fine malawi-kar:
Malawigruppen

Kos deg!
Hei
Tusen takk!! jeg er ikke sikker på hva jeg vil ha enda, men jeg vet at jeg skal ha C. afra (den som har gul finne på blå kropp?)

Jeg har lyst på mye planter! Går det bra i Malawi?

Mvh Kim
I tilfelle må du ha planter som tåler høy Ph. De skal heller ikke ha eget substrat som ciklidene graver opp.
Hvis du setter en ring av større steiner rundt planten så kanskje du berger dem mot at fiskene graver de opp.
Vallisneria og Anubias er mye brukt.

Cynotilapia afra tilhører mbuna-gruppen, så da bør du ha steinrøyser i karet
Topp 5
Hei!

Takk for kjempe fine svar:

Men jeg har noen spørsmål til!

Jeg skal sette opp en 530 liter med malawi og jeg ønsker den typen fisk som afra!

Kan dere sette opp deres topp 5 liste med malawi som er fra mbuna gruppen?

I saltvann så fester vi ofte korallene med korallkleber eller epoxy som er et slags "kitt" så korallene holder seg der de skal!

Er det noen som har prøvd dette med planter i ferskvann? Man kan vel "kitte planten fast i en liten stein e.l slik at roten fortsatt kan vokse fritt?

Håper på raske svar!

Hilsen Kim
Tips:
Hvis du går inn på Akvarium -> Medlemsakvarier-> Søk på biotopakvarium, så kan du studere andre sine malawikar og hvilke ciklider de har.
Her er noen som er mye brukt:

Golden

Hongi

Mel. cyaneorhabdos

Rød Zebra

Acei

Bare for å nevne noen.
Her er en liste over en del mbunas (latinske navn kan variere i forskjellige lister). Cichlid-forum: Mbunas

Vil anbefale deg å sjekke ut hva du kan få tak i der du bor, eller ta turen til

NOL i Göteborg

Kan ikke svare deg på det med kitt og planter, men hvis du spør i et annet underforum (f.eks om planter) så får du kanskje svar.
Vet at noen bruker bomullstråd eller fiskesnøre til å feste ting med.

Mvh Kristin
Inaktiv bruker
du spurte om bilder, så jeg kan jo brife litt med et bilde her jeg
SAEen dere ser, den er det nå, han er ikke der til vanlig, han måtte bare på besøk i 1 dag eller to, siden jeg har litt plassproblemer akkurat nå
så her ser du en fin malawi fiskesuppe:P
Afra
Takk! Kan man ha mange forskjellige typer afraer sammen?
Jeg har ikke hatt de selv, men regner med at de kan krysse seg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap