Har lyst på akvarium

Heisann.
Jeg er helt fersk innenfor dette feltet, og har overhode ingen idè om hva ting koster o.l.
Men spørsmålet mitt er som følger. Er det mulig å få seg et akvarium med litt innhold for en 1000-lapp?
Og er det noen som vet om butikker med godt utvalg, billig, kanskje tilbud på nå framover i Trondheimsområdet?
Hei..
Tam kjeden, har september tilbud, så har du amfi med tropehagen i eks, så får du et akvarium med alt av utstyr til under 1000 lappen.

Halv pris på noen produkter osv, var nettop å kjøpte meg ny pumpe der til halv pris

Men du får jo større akvarium billigere på finn.no, kjøpte mitt akvastabil 325 liters for en billig penge på nettop finn.no
Hmm
Å foresten så har jo akvaforum rubrikk annonser så kan lønne seg å sjekke der også eter brukte akvarier i ditt område, men ser på finn er det mange gode tilbud men sjekke begge plassene
Det jeg ville gjort annerledes dersom jeg skulle begynt om igjen er å kjøpe stort brukt kar istedet for et lite nytt. Det er billigere og man får mer for pengene. Men viktig å sjekke for riper og slikt i brukte kar, slik at du ikke får oversvømmelse.

Men er ikke sikkert du er ute etter noe særlig stort heller da. Du får hvertfall ikke noe stort nytt for en tusenlapp, men små kar er jo fine de og Litt mindre utvalg av fisk som trives i små kar, og hvis du skulle bli hektet er det greit å begynne stort
på tam trophagen er det kampajedager..

jeg kjøpte en 120 liter med
varmekolbe
innvendig pumpe
grus
aqua sana
mat
håv
temp.måler
lys
ektozon (overflødig),
(noe som også skulle bli bytta inn, men glemte det)

MEN
jeg bytta inn pumpa og fikk en fluval 4+ (som er mye bedre, bet. mellomlegget)
bytta inn grusen til mat
(siden vi har biltema sand)

er kjempefornøyd... :o)

standar pakken koster 1195,-
Åh tusen takk for tips! Å kjøpte brukt hadde jeg ikke engang tenkt på :o
Jeg sjekket litt på finn.no nå, og fant bl.a dette
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14777476&sid=xz7cabuw6KD851566&pos=null&tot=null høres dette ok ut? Det er iallefall veeldig fristende å bare kjøpe en sånn full pakke fix ferdig. Det skal være bursdaggave til samboeren min nemlig, så han får styre med hva han vil ha oppi osv... Jeg hadde bare veldig lyst å få kjøpt noe som så litt fint ut som jeg kunne overraske han med i stua. Ikke et tomt akvarium liksom, hehe.
så selv på denne,
søkte opp på fiskene som er
tigerbarbe og ildhale
disse fiskene krever mye større plass enn 54 liter....

ildhale skal ha minimum 200 liter
tigerbarbe skal ha min. 100 liter

så jeg ville ikke hatt disse fiskene oppi en 54 liter...
Takk for svar ja. Fint å få info om sånne ting. Men fisker er vel ikke det dyreste? Kan jo dra på dyrebutikk og kjøpe noen få selv, som trives på 50 liter. Men hva tror dere om selve akvariumet og utstyret?
LindaSD
Åh tusen takk for tips! Å kjøpte brukt hadde jeg ikke engang tenkt på :o Jeg sjekket litt på finn.no nå, og fant bl.a dette http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14777476&sid=xz7cabuw6KD851566&pos=null&tot=null høres dette ok ut? Det er iallefall veeldig fristende å bare kjøpe en sånn full pakke fix ferdig. Det skal være bursdaggave til samboeren min nemlig, så han får styre med hva han vil ha oppi osv... Jeg hadde bare veldig lyst å få kjøpt noe som så litt fint ut som jeg kunne overraske han med i stua. Ikke et tomt akvarium liksom, hehe.

syns skavariet er lite,
ikke mange fiskene som går i så lite kar..
ikke mange fisken han kan ha oppi der,
blir fort overbefolket...

ellers syns jeg det der greit ut...
jeg hadde blitt kjempeglad om sambo hadde kjøpt meg et nytt akvarie
feks 120 literen på troehagen

og da kunnet starta den opp fra bunnen av...

men, det går jo selvfølgelig fortere med en som står å går...
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14648447

Ja dette så jeg også på. Veldig fint da. Men hvor mye må jeg kjøpe itilegg til dette som er nevnt i annonsen da? Planter, fisker osv. Vet ikke hvor mye jeg får for ca.200 kr da, ettersom dette koster 800 kr.
PS: noe større enn dette (60l) blir ikke aktuelt hjemme hos oss.

denne er fin også...
her er det bord også med..
men, det selges komplett 60 litere på tropehagen også (til 600-700,-)..

det er ikke så stor forskjell på 60 liter til 120 liter..

i.o.m. at biltema sanda er trukket tilbake, så kan det bli dyrt bare det..
tropehagen selger fuglesand (12 kg) for 89,-
jeg har det i noen av karene mine.. (det blir brukt dette på tropehagen også, fin er den også)

planter finnes feks på ikea eller her inne på rubrik annonse..
se etter fisk også, det er mye billigere..

vet om flere som selger div fisk..
har selv yngel som jeg skal selge..
og det ser ut som om vi får ancistrus yngel også..
eplesnegle er topp å ha, det kan du finne i omegn og langt vekk herfra..
ikke kjøp disse på butikk da dette er blodpriser..

har du funnet ut hvilken fisk du vil ha...?

ta gjerne kontakt om du vil ha tlf nr til andre som selger...
LindaSD
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14648447 Ja dette så jeg også på. Veldig fint da. Men hvor mye må jeg kjøpe itilegg til dette som er nevnt i annonsen da? Planter, fisker osv. Vet ikke hvor mye jeg får for ca.200 kr da, ettersom dette koster 800 kr. PS: noe større enn dette (60l) blir ikke aktuelt hjemme hos oss.

ps. prøv å prut først... du får ikke verre svar enn nei;o)
Hildrum76
har du funnet ut hvilken fisk du vil ha...?.
Nei overhodet ikke. Har egentlig ingen preferanser faktisk. Bare at de ikke skal være så dyre, og at de må passe inn i et ca.60l akvarium da.
Hmm
Du burde kjøpe et 120 liters kar minumun spør du meg, 54 liters er veldig lite da:P
Jeg tror rett og slett jeg må komme meg på butikken og i første omgang SE på hvordan de forskjellige størrelsene er. Klarer ikke helt å forestille meg det så. Jeg vet bare at vi ikke trenger eller vil ha noe stort. Tror sambo hadde blitt storfornøyd med et lite akvarium, og gullfiskbolle og sånt... Men jeg hadde jo lyst å ordne noe litt staselig da. Men 120l og sånt høres så STORT ut da.... men kanskje det må være såpass. Aner ikke, skal ta meg en tur på butikken ja, og ta og føle på de, hehe.
styr unna gullfiskbolle, de egner seg kun til utstilling i butikken med null og nix i.. Dyreplageri å selge sånt...

Har selv en 120 liter..
Den er b 34 x h 44 x l 79

gå i butikken du og FØL på det ;o) hehehe...
tar du en 120 liter så har du flere ciklider du kan velge mellom..
de er flotte alle sammen....
jeg synes det er dyrt med akvarie som hobby. Du bør ha diverse tester også til vannet. Jeg la inn en bestilling på en internettbutikk i går, og det kom på langt over 700 med 4 tester, noe mat, og en varmekolbe. Men hadde kjeg handlet i butikken kunne man ha doblet denne prisen.

Jeg sjekkket selv priser på tropehagen zoo, og måtte le da jeg hørte hva testene kostet. Jeg sa ganske greit fra at da kom det ikke på tale å handle tester der.

Når det gjelder akvarier, så er vel 60 liter det minste man bør overveie. Jeg kjøpte nettopp ett nytt akvarie, dagen før jeg fikk vite om tilbudet hos tropehagen, så jeg har allerede brukt mange tusen på grus, termometer, steiner og fisker.

Fisker er faktisk ganske dyrt også. Det er ikke mange fisker man får for under 40 kr tror jeg.

En ferdig pakkeløsning er nok ikke så dumt. Men ha i tankene det med vanntester, ikke sløs bort unødvendig i butikk når det er billigere på nett. jeg handlet hos webzoo.net.
Tilfeldig bekjentskap
© Stefan Sjöberg
Reklame for plussmedlemskap