Små mark ???

har sett at det har blitt en del små mark som driver og svømmer rundt i mitt 112Liters kar som jeg ikke aaner hva er... Dem kan også ligge på bunnen av akvariet i sanden. Vanskelig og beskrive dem siden de er så små men det eneste jeg kan si om dem er at dem ligner på sædceller... har maller i karret hvor disse mark sakene befinner seg og egster meg over at mine maller eter dem og blir syke..
Ta det helt med ro dette er planarier, små hvite mark. Du får dette ofte grunnet overforing med dertil mye tilgang på mat. Disse er helt ufarlige, og hadde du hatt tetra i karet så hadde disse blitt spist fort.

Så da må du mate mindre og ta noen vannbytter, så forsvinner dem
Små mark ??
Tror det kan være planarier du har i karet ditt.
Disse er ikke farlige og fiskene dine kan spise dem.
De kommer vanligvis av at du har foret litt for mye i karet.
Prøv å søke i forumet på planarier så kan det hende du får se bilder og lærer litt mer om disse. : )
Lettelse
Takker så meget for raskt svar.! Har stått nå i en evighet og fiska opp alle disse forbanna markene med håv. hehe. i morgen blir det vell et par tetraer i karret regner meg med! men mine maller kan på ingen måte bli syke av og spise planarier?

mvh. Robin
Fisk blir ikke syke av å spise dem nei, men om du skal ha tetraer så må du ha flere enn 2. Disse er stimfisk til info. Noe særlig mindre enn 6-8 stykker er ikke å anbefale.
Hva med og hive oppi noen store skjørte tetraer? 6stk. dem er store og spiser myye.. nå er jeg engestelig for at dem skal spise min L144 yngel..

mvh. Robin
Tilfeldig bekjentskap
© Susanne Dahl Aspevik
Reklame for plussmedlemskap