Noen eksempler på fisk jeg kan kjøpe?

Dette har jeg:

2 stk Ancistrus Ancistrus sp. ´oppdrettvariant´
2 stk Cynotilapia afra
6 stk Delfinciklide Cyrtocara moorii
2 stk Golden Labidochromis caeruleus

Har dere noen andre fisker som går gått overens med disse som er veldig spesielle eller fine?

Er det noen reker som overlever oppi her? evt forslag?

Er det noen snegler som overlever oppi her evt forslag?

Reker lever ikke lenge i selskap med slike ciklider, så de kan du nok glemme (hvis du ikke har lyst å gi ciklidene dine kostbart levendefôr da).
Snegler vet jeg ikke helt... har lest at eplesnegler lett blir mobbet så ille av malawiciklidene at de aldri våger å komme ut av skallet sitt, og dermed sulter ihjel.

Har du Malawi-vannverdier i dette karet? Hva ligger de på?
Jepp
Jepp fikk gitt bort de siste fiskene idag så nå er det bare malawi der, å Ph 8, Gh 10+, kh 3.

Så jeg skal nå ha rette verdier i forhold tel det fiskebasen sier...
Du kan jo prøve med Pseudotropheus sp. ´Acei´. Kjøpte selv 3 stk i dag veldig flotte fisk.
Hmmm
Acei kan jeg ha en med disse her da?

- Pseudotropheus estherae
- Neolamprologus caudopunctatus
- Melanochromis interruptus
- Neolamprologus falcicula
- Hongi
- Neolamprologus multifasciatus
- Eretmodus cyanostictus
Jeg har Pseudotropheus estherae og Hongi sammen med mine. Ser ikke ut til at noen av de plager dem. De andre fiskene kjenner jeg ikke til så jeg tørr ikke helt å svare på om det går bra.
Okei.
okei, ingen som har noen ¨si om de andre fiskene jeg har nevt?
Come on
Ingen flere som har erfaring med disse?
Skal jo bestille snart jo
Hejsan

Det med räkorna blir precis som Mona säger det blir mat.
Är även ense med henne om sniglarna

Det var ju en väldigt blandning på dina fiskar du har på listan.
Vad du kan välja beror på storleken på akvariumet.

Hur stort akvarium har du?

Hade nog styrt undan både snäckhus lekare och häst nosarna i detta sällskap.
resten beror på akvariumet storlek .
Delfinerna ( C.Moorii )blir stora ca 20 cm och behöver stor plats.

mvh Kjell
Hmm
Ok, da glemmmer jeg rekene.

Hvilken åler kan jeg evetuelt kjøpe da???

Jeg har for øyeblikke et 325 l akvastbail akvarie, men blir vel større etterhvert:P

Alle fiskene jeg har er babyfisker, så veldig små men klart de blir jo store en gang.
Hmm
Hvilken åler kan jeg eventuelt kjøpe å ha ilag med malawiene?

Har funnet ut hvilken fisker du mente:P
Hei du og gratulerer med malawi-kar
Tips: Tror du bør bestemme deg for å ha bare ciklider fra Malawi-sjøen i første omgang, og også bestemme deg for om du vil ha frittsvømmende (som delfiner og aulonocara) eller mbunas (som afra og golden).
Mbunas vil gjerne ha mye stein, huler og gjemmeplasser i karet for å trives (mer enn det du har i karet i profilen).

Det kan også by på problemer med å blande arter uten å sjekke adferd først.
Skal du blande så gå for frittsvømmere som tåler en støyt og
rolige mbunas

Det kan være lurt ja å ha endel ungfisk som vokser opp sammen. Da vil de tollerere hverandre bedre når de blir voksen.
Ål: Det må være Malawiål det da, men den bør ha litt større akvarium, som også må være helt tett.

Ang. KH: Det kan kanskje være lurt å tilsette litt bikarbonat
for å oppnå KH 10. Det vil gjøre at PH vil holde seg stabilt på 8, og ikke svinge ved evt vannbytte, påvirkning av røtter o.l.
Lykke til!
Hmm:p
Joda gammelt bilde, skal få oppdatert det ganske straks

bikarbonat hvor får du kjøpt dette?

Har nettop bestilt gips fra panduro, så trenger jeg å kjøpe magnesium hvor fikk jeg kjøpt det igjen?

Trenger vel å kjøpe natron?
Bikarbonat / natron kan du f.eks kjøpe på Webzoo
i 1 eller 5 kilosboks. Det blir billigere enn småposer kjøpt i matbutikk. (Ikke på lager akkurat nå, ser jeg).

Det der med magnesium kan jeg ikke noe med, men det står sikkert om det i noen tråder hvis du søker.
Selv bruker jeg "AS Instant cichlid salt" (samme link som over) for å holde GH 10. Har brukt gips før, men syntes karet ble så grumsete av det.
Andre synes det fungerer bra, så man får bare prøve seg frem
Tilfeldig bekjentskap
© Joanna & Pål
Reklame for plussmedlemskap