Har sett på dem leke de snurrer rundt og rundt i en grop som hannen har laget det har da pågått i flere timer...Men kvelden kom og lyset slo seg av idag tidlig våknet jeg men jeg ser ikke hunnen tygge ???? Kan det da være pga av mye fisk og mangel på plass siden de ikke har klart å fullføre leken ? Eller kan det være av stress eller hva kan da ha skjedd ? Første gang jeg har sett dem leke og det var vannvittig spennende men det var veldig skuffelse da jeg så at hunnen ikke tygget eller noe lignende i det hele tatt
Når du ikke har registrert akvariet ditt så er det vanskelig å vite. Hvor stort er det, hvor mange fisker har du, hva slags fisker du har, temp på vannet, hva slags sand, etc...
Det er vanlig at ciklidene mislykkes de første gangene de leker. Jeg har ei delfin-hue som har lekt to ganger, tygd ei uke og så er eggene borte. Eggene kan være ubefruktet, hua blir stresset eller hun er bare uerfaren. Gi dem litt tid så klarer de det til slutt, såfremt det ikke er andre forhold i karet som ødelegger for dem.