Nyoppstartet malawi kar, med noen spørsmål

Har endelig fått mitt kar oppe og gå, og hittil ser det ut til å fungere bra!

Men har noen spørsmål, som omhandler mitt 250ltr hjørnekar!

Nå som dette er nyoppstartet, når bør jeg foreta første vannbytte, og hvor ofte deretter ?

Tror dere jeg har brukt for fin sand ? Den er iallfall veldig fin, men er redd det kan bli endel i pumpene da fiskene kan virvle opp sand når de graver etc..

Har fire stk lysrør; 1 aquaglo, 1 powerglo og to stk foran med no dagslysopplegg..men liker ikke fargen på disse rørene, blir så gulgrønt. Men tror jeg har funnet noen rør som passer meg, Sylvania Coralstar..noen som vet hvem som skaffer dette?

Slenger med noen bilder..

- Rune
og de siste, er litt usikker på arter, men skal ta noen bedre bilder og legge ut under "Fisk"
Unngå sand i pumpe
Hei og gratulerer med malawi
Kan ikke svare på alt, men noe:

Noen tips for ikke å få sand i pumpene:
- Justere retningen på vannstråler (litt oppover).
- Blande i litt grovere sand/fin grus. Kan gi et fint og naturlig preg.
- Ha innsug til pumper lengere opp i akvariet.
- Sette på et forfilter på innsug, av blåfiltermatte e.l.
- Plassere steiner, planter mm på en slik måte at de demper sanden.

Jeg tror du har en gibbiceps,
og at ciklidene (gul og blå) på de siste bildene er Pseudotropheus lombardoi.

Gul med svarte finner er Golden.

Den lyseblå med mørke striper er kanskje en Maylandia zebra.
Er litt usikker da det er flere som ligner.
Vet ikke lakasjoner (hvor de kommer fra i sjøen) til fiskene.
Håper det her var til hjelp
Jeg bare nevner Akvarieskolen under Artikler her øverst på siden. Masse tips når det gjelder det meste der.
Takk for svar
Tror det kanskje blir lettest og heve innsuget til vannet littegrann. Ellers så står det bakerst i akvariet, og det er mest aktivitet helt fremme. Det med navnene du har kommet frem stemmer nok ganske bra virker det som. Jeg vet at algeeteren er en gibbi, har tre slike.. to små og en liten.. samt at jeg har en stk ancistrus

Så hvis jeg har en fisk som er gul, men som ikke har svart stripe, så kan det ikke være golden ?

Også vet jeg av en delfinciklide..resten er litt usikkert. Hadde vært moro å visst kjønn på alle og, så jeg vet hva jeg eventuelt må luke ut. Var en stk død ciklide i dag, er nok pga kamp. For den ble jaget endel i går. Nesten rart og, siden den var størst..menmen..

- Rune
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap