Nytt akvarie - 1200 liter

Jeg har i lengre tid holdt på med et oppussings prosjekt og akvarie prosjekt.
Kort fortalt så har jeg pusset opp en gang og da jeg måtte flyttet på min gamle 720 liter valgte jeg å bytte den ut i en 1200 liter :o)

Historien frem til i dag finner dere på min hjemmeside:
http://www.storheim.biz/artikel_akvarie_2008.htm

Her er noen bilder fra før jeg startet på prosjektet og til i dag.
Det nye akvarie er 200*100*60 (l*b*h).
Skal bli en utfordring å få dette på plass i gangen. Håper jeg får det inn i løpet av søndagen. Hvis jeg klarer og få nok folk på plass til å bære :o)

Det var spesielle mål - du har kanskje bestilt det etter spesialmål?
Gleder meg til å få se flere bilder fra dette prosjektet Ser du hadde jordspisere i det gamle akvariet på samme stedet. Blir det nye innvånere nå, eller går det fremdeles i ciklider fra samme kontinent?

REDIGERT:
Kopierte med meg linken og leste på hjemmesiden din nå. Fikk svar på det jeg spør om ovenfor der
det blir sikkert kjempefint
Men hvordan kommer du til og får rensket oppi der da? det er jo veldig dypt
mona o
Det var spesielle mål - du har kanskje bestilt det etter spesialmål?


Jeg har bestilt det på spesial mål. Som dere ser så er det en begrensing på lengden. Ikke mulig å flytte på veggene ;o) .
Derfor bestilte jeg et akvarie som var dypt. Personlig liker jeg dype akvarier.

Har bestilt det hos Imazo via Bergen Akvarieutleie. Imazo skaffer akvarier på mål. Eneste begrensning de setter, er at høyden ikke er over 60 cm.

Det blir Sør-Amerikanere i dette akvariet også. Med vekt på jordspisere og maller.
Inaktiv bruker
Personlig liker jeg dype akvarier.

er enig der! dype akvarier er mere spennende å lette å innrete, får liksom den følelsen av å ikke måtte presse steinene mellom to glassvegger som er 50 cm fra hverandre
har selv en drøm om et dypt lavt å langt akvarie
sessan
det blir sikkert kjempefint :-) Men hvordan kommer du til og får rensket oppi der da? det er jo veldig dypt


Akivarie er kun 60 cm dypt. Akvarie står med front ruten ned på bilde ;o)
tror han mente dybde som i bredde er jo langt og bøye seg over hele og komme helt til bunns baki
Blir flott dette!! Håper vi får komme å se når du er ferdig
Ikke helt i humør i dag :o(
Da vi skulle ha akvarie i hus så glapp det.
Resultatet var at hele fronruten knuste :o(

Har en nabo som jobber hos en glassmester. Han skal forhøre seg om de kan reparere akvarie. Får håpe de har tid og kan gjøre slikt arbeid.

Ikke bare bare med store akvarier. Kombinasjonen med vekten og trange passasjer funker ikke bra her.
Kondolerer, ultrakjipt Håpe det går bra da, spennende prosjekt.
Det var jo skikkelig nedtur da !
Håper det kan fikses.

Følger spent med.

Angående den svarte folien, det blir ikke luftbobler som vil synes?
Inaktiv bruker
får nesten tårer i øya av å se det der.. et så flott akvarie, uff, jeg hadde blitt på gråten om det var mitt kar:S
Neeeei...
Kjipere en dette kan det vel ikke bli når man skal ha i hus den nye stoltheten......
Uff da. Stakkar deg. Dette er til å gråte av.

Huff, Frode dette var kjipe greier. Får satse på at skifte av glass går smertefritt og at du får karret opp å gå. Får vel ta meg en besøksrunde til sommeren og se på herligheten.

Er helt ening at dagens karr har feile proposjoner. Mitt 530 Akvastabil er 60 høyt og 55 dypt. Det burde heller vært motsatt. 5 cm på dybden betyr mye gått for en man skal innrede. Skal sette inn en BTN i discuskarret og har gått for en "slimline! på grunn av dybden.

P.s L46'ene som jeg hentet hos deg begynner å få god størrelse nå
Geir Kristiansen
Huff, Frode dette var kjipe greier. Får satse på at skifte av glass går smertefritt og at du får karret opp å gå. Får vel ta meg en besøksrunde til sommeren og se på herligheten.



Ja, det var kjipt dette.
Det ser ut til at det ikke lar seg reparere. Det koster mer en selve akvarie :o( . Kan også være skummelt å reparere det hvis bunnen har blitt skadet/svekket av "dunket" .
Det ser ut til at jeg kan få dekket skaden på innbo forsikringen min. Den inneholder en uflaks forsikring. Dette kan nok defineres som uflaks !

Det vil nok gå litt tid før forsikringsselskapet tar en avgjørelse. Får bare vente til jeg hører noe fra dem.
Så prosjektet blir nok bare utsatt noen månder fremover.
Får legge ut bilder når jeg er i gang igjen.

Geir , du får gi meg en lyd når du skal til Bergen igjen. Akvarie skal være på plass da.

Frode
Nå må du har brukt opp uflakskvoten din, Frode!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap