- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Kalahr's sneglemani
Kalahr's sneglemani
Det tok ca. 6 uker før jeg hadde nok penger til å kjøpe vanntester og snegle, men det virker som om min kjære lille, gule eplesnegl, Joachim Vìti von Ribbentrop, koser seg med å spise alger ^^ Han er aktiv hele tiden :P både dag og natt! Selvfølgelig ikke alltid, for han må jo sove en gang XP Og det gjør han vanligvis litt lenger ut på dagen.
Jeg er ikke 100% fornøyd med hvordan 22-literen er dekorert, men det skal jeg fikse på neste helg, etter jeg har fått i stand den lille kokosnøtt-hulen; siste halvdel av Majones' kokosnøtthule XP.
Lille Ribbentrop er en sta liten fyr, prøver å dytte/flytte på nesten alt han ser: kalksteinen, javamosen, porselen-hodeskallen, termometeret, varmekolben, og t.o.m. pumpa! uff og uff.. XP han står på ^^ Jeg er litt redd for at han skal slite seg helt ut :\ men han virker til å trives!
Og til jul kommer TO (2) nye eplesnegler ^^ Jeg håper at jeg kan skape et rolig, stabilt miljø for all my future snails! =D
Jeg er ikke 100% fornøyd med hvordan 22-literen er dekorert, men det skal jeg fikse på neste helg, etter jeg har fått i stand den lille kokosnøtt-hulen; siste halvdel av Majones' kokosnøtthule XP.
Lille Ribbentrop er en sta liten fyr, prøver å dytte/flytte på nesten alt han ser: kalksteinen, javamosen, porselen-hodeskallen, termometeret, varmekolben, og t.o.m. pumpa! uff og uff.. XP han står på ^^ Jeg er litt redd for at han skal slite seg helt ut :\ men han virker til å trives!
Og til jul kommer TO (2) nye eplesnegler ^^ Jeg håper at jeg kan skape et rolig, stabilt miljø for all my future snails! =D
Postet 28.09.08 kl 11:53
O.O
Hmm.. Det ser ut som om Ribbentrop har tatt seg bolig ved siden av vasspesten inne i hodeskallen ^^ Hvis bare kameraet kunne se inn i skallen, hadde jeg tatt et bilde. T.T Men dessverre er det for lite, men jeg kan prøve til alle de som vil se, trolig et dårlig kvalittetsbilde, av min kjære med stueplanten sin ^^
Postet 30.09.08 kl 00:21
Endret: 30.09.08 kl 00:24
Postet 30.09.08 kl 00:38
Xp
et gult øye-eple t.o.m. XP
humor er bra :P
Men det er litt trist at han er aktiv for det meste om natten T.T
humor er bra :P
Men det er litt trist at han er aktiv for det meste om natten T.T
Postet 01.10.08 kl 00:20
-.-
Aargh! Jeg har fulgt mye med på Ribbentrop siden han kom, første dagen var han ivrig og morsom.. Men nå er festen mens jeg sover! Ribbentrop misliker meg T.T Jeg er taperen mens han koser seg bak ryggen min, den snobben! XP
Jeg får riktignok ikke med meg alt som skjer mens jeg sover, tydeligvis, men jeg har lagt merke til at han er veldig glad i å spise alger fra alle vegger og gjenstander i akvariet ^^ Det gjør meg glad at jeg ikke trenger algeskrape for øyeblikket; jeg har heller ikke råd til det -.-'. Jeg driver og sparer penger, sakte men sikkert, til å kjøpe nødvendig utstyr for å gjøre livet til Ribbentrop mye bedre. Og jeg har også lagt merke til at siden han kom hit, har skallet blitt mye finere! =D Jeg elsker den slabbedasken ^^
Det er vel og bra at han er aktiv, men jeg skulle gjerne ønske han var aktiv om dagen; når jeg faktisk er våken nok til å skjønne at noe skjer!!
Så hvis noen har råd til meg om hvordan få en nattaktiv snegle dagaktiv, tar jeg gjerne i mot!
Jeg får riktignok ikke med meg alt som skjer mens jeg sover, tydeligvis, men jeg har lagt merke til at han er veldig glad i å spise alger fra alle vegger og gjenstander i akvariet ^^ Det gjør meg glad at jeg ikke trenger algeskrape for øyeblikket; jeg har heller ikke råd til det -.-'. Jeg driver og sparer penger, sakte men sikkert, til å kjøpe nødvendig utstyr for å gjøre livet til Ribbentrop mye bedre. Og jeg har også lagt merke til at siden han kom hit, har skallet blitt mye finere! =D Jeg elsker den slabbedasken ^^
Det er vel og bra at han er aktiv, men jeg skulle gjerne ønske han var aktiv om dagen; når jeg faktisk er våken nok til å skjønne at noe skjer!!
Så hvis noen har råd til meg om hvordan få en nattaktiv snegle dagaktiv, tar jeg gjerne i mot!
Postet 01.10.08 kl 01:24
Endret: 01.10.08 kl 01:28
Postet 01.10.08 kl 08:18
Danke
Det er en teori verdt å teste ^^
Takk til Majones som hjalp meg i dag med å noenlunde sette grunnsteinene for fòringsplanen min:
-Mates annenhver dag med så og si hva enn godt jeg finner av grønnsak i kjøleskapet, som agurk.
-Hvis Ribbentrop er veldig aktiv, mate med litt reke.
-Fins det mye alger, kan han mates hver 3. dag.
Takk til Majones som hjalp meg i dag med å noenlunde sette grunnsteinene for fòringsplanen min:
-Mates annenhver dag med så og si hva enn godt jeg finner av grønnsak i kjøleskapet, som agurk.
-Hvis Ribbentrop er veldig aktiv, mate med litt reke.
-Fins det mye alger, kan han mates hver 3. dag.
Postet 01.10.08 kl 17:00
Postet 01.10.08 kl 20:06
Postet 01.10.08 kl 21:58
Postet 01.10.08 kl 22:10
Postet 01.10.08 kl 22:27
Postet 01.10.08 kl 22:32
Postet 01.10.08 kl 22:34
Xp
XP er liksom en smily som ler :P som XD bare at XP geiper! :P
geipe = rekke tunge ^^ (det er ikke mange utenfor byen som forstår hva å geipe er)
geipe = rekke tunge ^^ (det er ikke mange utenfor byen som forstår hva å geipe er)
Postet 01.10.08 kl 22:35
Postet 01.10.08 kl 22:39
Jeg vet at det er veldig fælt, ja.. Jeg er ikke nazist i det hele tatt.. Har mange venner av så og si alle kulturer! Vi satt og gjorde narr av nazistiske navn, så fant vi ut at det navnet hørtes morsomt ut.. Så vi bare brukte det, ikke for å fornærme noen altså! Men vi la jo også til Vìti som betyr helvete på islandsk.. Så teknisk sett heter han Joachim Helvete von Ribbentrop.. XP
Postet 01.10.08 kl 23:02
Endret: 01.10.08 kl 23:03
Postet 01.10.08 kl 23:05
Postet 01.10.08 kl 23:07
Endret: 01.10.08 kl 23:07
^^
=D Jeg filmet hans første agurkmåltid!! *så glad, så glad*
Riktignok var det om natten og jeg måtte bruke ultrafiolett lys for å filme, for jeg hadde ikke lommelykt, men det ble pent og jeg fikk mange fine bilder med blitz. Jeg legger selvfølgelig ikke ut alle bildene, bare de topp 5 ^^ De legges ut på akvariet mitt :P "Snegleakvariet"
For de som stikker innom og ser i løpet av i dag 2. Oktober 2008, kan dere sikkert se bilder, men jeg legger ikke ut video før den er ferdigredigert og tilsatt søt, happy musikk ^.^ =P
Riktignok var det om natten og jeg måtte bruke ultrafiolett lys for å filme, for jeg hadde ikke lommelykt, men det ble pent og jeg fikk mange fine bilder med blitz. Jeg legger selvfølgelig ikke ut alle bildene, bare de topp 5 ^^ De legges ut på akvariet mitt :P "Snegleakvariet"
For de som stikker innom og ser i løpet av i dag 2. Oktober 2008, kan dere sikkert se bilder, men jeg legger ikke ut video før den er ferdigredigert og tilsatt søt, happy musikk ^.^ =P
Postet 02.10.08 kl 02:23
Postet 02.10.08 kl 08:10