- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Am-top vs eheim
Am-top vs eheim
Jeg lurer på å kjøpe en Am-top utvendig pumpe i morgen. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe Eheim men prisforskjellen synes å være ganske dramatisk.
Jeg har aldri hørt om Am-top før så jeg lurer på om jeg holder på å gjøre ett grusomt bomkjøp. Jeg vet ikke noe om kapasitet eller pumpenummer e.l, men hvis det finnes generell kritikk mot Am-top vs Eheim så setter jeg pris på å få høre det før jeg kjøper.
Jeg har aldri hørt om Am-top før så jeg lurer på om jeg holder på å gjøre ett grusomt bomkjøp. Jeg vet ikke noe om kapasitet eller pumpenummer e.l, men hvis det finnes generell kritikk mot Am-top vs Eheim så setter jeg pris på å få høre det før jeg kjøper.
Postet 28.09.08 kl 21:39
Postet 28.09.08 kl 22:03
Am-Top er vel strengt tatt billigutgaven til Eheim?
Blir litt som Rema kontra Ultra
Begge deler fungerer til sitt bruk. Selv har jeg Am-Top i samtlige kar, og synes det fungerer veldig bra. Men det er mange som mener det motsatte. Jeg har også Eheim, og pr. dags dato merker jeg ikke forskjell på dem. Det er hvistnok ikke så enkelt å få tak i reservedeler etc til Am-Top. Men du får mye filter for pengene etter min mening.
Blir litt som Rema kontra Ultra
Begge deler fungerer til sitt bruk. Selv har jeg Am-Top i samtlige kar, og synes det fungerer veldig bra. Men det er mange som mener det motsatte. Jeg har også Eheim, og pr. dags dato merker jeg ikke forskjell på dem. Det er hvistnok ikke så enkelt å få tak i reservedeler etc til Am-Top. Men du får mye filter for pengene etter min mening.
Postet 28.09.08 kl 22:09
Endret: 28.09.08 kl 22:10
Postet 28.09.08 kl 22:26
bichirhei jeg bruker am topp 3337,3338 og 3339 i alle mine store kar å har aldri hatt noe problemer.. jeg er veldig fonøyd å kan anbefale deg denne type pumpe... men husk her kommer det utrolig mange meninger for er veldig mange der ute som er eheim fanatikere å dem kjøper ikke anned hehe
Man behøver nødvendigvis ikke være fanatiker for å syns at Eheim i snitt er bedre.
Am-top funker veldig bra for mange, men det kan hende det er et visst forhold mellom pris og kvalitet. Jeg har begge + Fluval + mye annet selv men er så heldig at jeg har råd til å betale litt ekstra når jeg må bytte når de ulike ryker.
Postet 29.09.08 kl 00:33
Hmm
Har Am-top 3338 betalte 695 kroner for den:P
Tropehagen har 50% på disse ut denne måneden så du burde forte deg vist du har et i nærheten:P
Mitt funker bra men jeg har jo ikke hatt det lenge nok til å si noe langsiktig om det.
Men til den prisen jeg kjøpte det kunne jeg kjøpt mange am toper i forhold til eheim sine.
Tropehagen har 50% på disse ut denne måneden så du burde forte deg vist du har et i nærheten:P
Mitt funker bra men jeg har jo ikke hatt det lenge nok til å si noe langsiktig om det.
Men til den prisen jeg kjøpte det kunne jeg kjøpt mange am toper i forhold til eheim sine.
Postet 29.09.08 kl 02:18
Postet 29.09.08 kl 11:27
Postet 29.09.08 kl 14:12
Postet 29.09.08 kl 14:22
Postet 29.09.08 kl 14:28
Bare så det er sagt så er jeg selv en tilhenger av Eheimismen men til den prisen er jeg villig til å la ismene mine fare.
Jeg endte opp med å kjøpe noe kull og sånne keramikkrør også, så totalen kom på 1850 kroner. Den ene er på 1200 og den andre er på 1000 liter i timen. Jeg har en Jebo liggende også som er på rundt 1000 liter. Burde holde til en 540 liter.
Jeg endte opp med å kjøpe noe kull og sånne keramikkrør også, så totalen kom på 1850 kroner. Den ene er på 1200 og den andre er på 1000 liter i timen. Jeg har en Jebo liggende også som er på rundt 1000 liter. Burde holde til en 540 liter.
Postet 29.09.08 kl 14:36