Foringsautomater

Hva syns dere om foringsautomater?
Hvilket foringsautomater har dere?
Katrine
Hva syns dere om foringsautomater? Hvilket foringsautomater har dere?

Eg har eheim, og synst dei er fantastiske Dei kan stillast til opp til fire matingar om dagen, ein eller to omdereiningar pr mating og mengda mat som slepp ut kvar gong kan og regulerast.
Positive er at man kan fore jamt også i feriar, negative er at man ikkje har samme kontroll på kor masse fisken spise.
Eheim her også,den er stillegåend i forhold til Ferplast.Dattera mi har F og den skramlar høgt når den bår rundt.
Jeg har to automater fra Eheim.

Den største har to fôrkammer, og to [URL=http://no.wikipedia.org/wiki/Arkimedes'_skrue]arkimedesskruer[/URL] som doserer fôret. Veldig solid automat og passer til større akvarier (150 liter og opp, kanskje?) hvor det ikke er for lite fisk.

Den minste har ett fôrkammer som roteres rundt en vannrett akse, og er lettere bygget. Fordelen med denne, er at man kan justere ned fôrmengden mye mer, så denne kan brukes i mindre akvarier med mindre fisk, uten at man fôrer dem ihjel.

Jeg er veldig fornøyd med begge to.
Juwel forautomat
Hei,
Reiser til Thailand om ikke alt for lenge. Har i den anledning kjøpt en Juwel forautomat for at ikke fiskene skal gå for lenge uten mat. Har noen som skal sjekke de med noen dagers mellomrom. Men... Det jeg har merket nå, etter å ha testet den ut i noen dager. De virker med "aktive", på den måte at de svømmer mer rundt, jager hverandre, og spesiellt den ene scalaren min. Den er på "jakt" etter de andre fiskene mye mer nå enn før.
Har mye småfisk. Guppy og neon/keiser tetra, samt 4 guramier, 2 scalare og 2 kampfisk(hun/han) og 3 sverddragere.
Automaten gir dem mat 2 ganger. Klokka 13 og 19, og den står på full mengde.

Akvariet mitt er et Juwel trigon 190.

Noen som har vært borti disse automatene?
Jeg har den enkle fra Eheim, og er godt fornøyd med den. Den har foreløpig vært pålitelig hos meg, og det vil jeg tro den fortsatt vil være i fremtiden også.
Det eneste minuset med er at det lille lokket man justerer fórmengden med er litt for løst, så jeg bruker å feste den med en liten tapebit. Mulig det bare er luka på min som er slapp?

Når vi er inne på emnet: Hvordan plasserer/fester folket forautomaten på forskjellige akvarier/lystopper?
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap