Små yngel av et eller annet...

Jeg har 2 cardinal tetra,3 skjørtetetra 1 guppy hunn og 2 guppyhanner, og ca 10-12 neocaridina sp reker i et 120 liters akvarium... og nå har jeg oppdaget at det har kommet noen små grå yngler som ikke er større enn 1 mm! de svømmer inn imellom steinene i akvariumet... er det noen som vet hva dette kan være? de ligner litt på bittesmå fisker.
antagelig vis guppy, siden disse er noen av de letteste artene å få avl på
Yngel
Ja men jeg tror yngelen er altfor liten til og være guppy... det er såvidt man ser dem jo! :O
1mm høres veldig lite ut. Det kan være rekeyngel, men da ser de ut som små reker i miniatyr, og de er gjerne hvit-grå på farge. Men, selv rekeyngel er større enn en mm...
Mulig du har fått små krepselignende vannorganismer? Dette er noe som gjerne kommer inn via vann/planter.
:o
Kan det ikke være cardinal tetra yngel? det ligner jo på små fisker :S
Prøv å se på dem med et forstørrelsesglass. Ser de ut som denne yngelen her?
Men uansett stemmer det ikke dersom den er en mm.
ca en halv til en cm er mer riktig dersom det er fiskeyngel. Mulig kardinaler er noe mindre, men ikke bare en mm...

[External Image]
:o
Det kan kansje være den men tror ikke det... hva er ca minimum størrelse på en fiskeyngel?
er du sikker på at det var en mm? det er ca. like stort som en artemia :/
ta fram linjalen og sjekk en gang til, hvis du husker hvor store de var.

Mvh: PK
Ja...
Det kan hende de er 2 mm eller 2,5mm men ikke større enn det :/
Kristinus
Jeg har 2 cardinal tetra,3 skjørtetetra 1 guppy hunn og 2 guppyhanner, og ca 10-12 neocaridina sp reker i et 120 liters akvarium... og nå har jeg oppdaget at det har kommet noen små grå yngler som ikke er større enn 1 mm! de svømmer inn imellom grusen i akvariumet... er det noen som vet hva dette kan være? de ligner litt på bittesmå fisker.
Har det tydelige øyne? Eller er det mer som bittesmå mark?

Hihi
I dag har jeg fått guppy yngel
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap