- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- 2 nye akvarier i hus!
2 nye akvarier i hus!
Postet 12.10.08 kl 17:11
Postet 12.10.08 kl 17:14
Endret: 12.10.08 kl 17:15
Jeg vill IKKE fyllt 240-literen med ciklider. Mange ciklider er utrolig revirhendende,og mange ciklider i et slikt kar kan by på mye slossing,kanskje med døden til følge.
Nå sier ikke jeg hva du skal og ikke skal,men jeg ville ikke hatt mer enn to ciklidepar i en 240-liter,og så heller hatt andre snille fisk sammen med dem.
Nå sier ikke jeg hva du skal og ikke skal,men jeg ville ikke hatt mer enn to ciklidepar i en 240-liter,og så heller hatt andre snille fisk sammen med dem.
Postet 12.10.08 kl 17:18
Postet 12.10.08 kl 17:35
Mona o--
Scalarespørsmål sender jeg galant videre til mona o---hun er rene eksperten på dem
Postet 12.10.08 kl 17:40
Liss NilsenJeg vill IKKE fyllt 240-literen med ciklider. Mange ciklider er utrolig revirhendende,og mange ciklider i et slikt kar kan by på mye slossing,kanskje med døden til følge. Nå sier ikke jeg hva du skal og ikke skal,men jeg ville ikke hatt mer enn to ciklidepar i en 240-liter,og så heller hatt andre snille fisk sammen med dem.
Mye enig her ja.. om det er ciklider med litt størrelse på, må man over 300 liter med 2-3 par oppi
Postet 12.10.08 kl 17:42
kjerringa har en 205 liter med
3-4 scalerer
6-7 paletter (riktignok bare hanner)
2 sebra
Ho har masse huler og gjemmeplasser, har aldri til den dag i dag sett at noen har dødd eller at noen har sloss...
hadde også ett par bolivianske sommerfuglciklider oppi, men de er i dag i en 85 liter med ca 150 yngel... ;o)
Jeg mente ikke at jenta skulle ha 200 ciklider oppi karet sitt heller, og det tror jeg ikke hun heller mente..
3-4 scalerer
6-7 paletter (riktignok bare hanner)
2 sebra
Ho har masse huler og gjemmeplasser, har aldri til den dag i dag sett at noen har dødd eller at noen har sloss...
hadde også ett par bolivianske sommerfuglciklider oppi, men de er i dag i en 85 liter med ca 150 yngel... ;o)
Jeg mente ikke at jenta skulle ha 200 ciklider oppi karet sitt heller, og det tror jeg ikke hun heller mente..
Postet 12.10.08 kl 21:00
Endret: 12.10.08 kl 21:01
Postet 12.10.08 kl 21:12
Postet 12.10.08 kl 22:56
Jeg er en skikkelig ciklide mann, ihvertfall på ciklider fra sør amerika.
Som flere har sagt så bør du ikke fylle karret med forskjellige ciklider, det blir garantert bråk.
Du bør idielt sett bare ha et parr av ciklider i 240 l, men 2 parr kan også fungere bra i et såpass stort karr.
Et scalare parr vil fungere godt i 240 l.
Scalare er en av favorittene mine.
Har selv 5 stk.
Så du kan fint sette inn 4-5 små scalarer, la de vokse opp og se om de danner parr, gjør de det så selger du de andre, eller så blir det fort mye krangling.
Som flere har sagt så bør du ikke fylle karret med forskjellige ciklider, det blir garantert bråk.
Du bør idielt sett bare ha et parr av ciklider i 240 l, men 2 parr kan også fungere bra i et såpass stort karr.
Et scalare parr vil fungere godt i 240 l.
Scalare er en av favorittene mine.
Har selv 5 stk.
Så du kan fint sette inn 4-5 små scalarer, la de vokse opp og se om de danner parr, gjør de det så selger du de andre, eller så blir det fort mye krangling.
Postet 13.10.08 kl 08:33