Malawi ciklide.

Hei Alle sammen.

Kjøpte en gruppe malawi på 6 stk på zoo buttiken i drammen for en stund siden, problemet mitt er at jeg husker ikke hva de het? noen som kan hjelpe meg med og identifisere denne malawi typen. Har forsøkt og ta noen bilder av denne krabaten her, dette ser ut som en hanne som har begynt og farge ut men vet ikke vilke type malawi det er.

Noen som klarer?

Mvh
Nei, Auloncara Firefish har jeg så den er det ikke.
Tycker att detta serut som att människan har haft ett finger med i spelet...
Det serut i grunden som en Tropheops sp som någon har trixat med i form av avel..typ som de gjort med firefish.

Eller så har den fått massor av färgämnen för att framhäva färgerna

mvh Kjell
Malawi ciklide.
Hmm, tror kanskje jeg begynner og komme på sporet av noe nå, det kan se ut som at dette er en Tropheops macrothalmus? etter et kjapt søk på google etter ditt svar på Tropheus finner jeg følgende bilde med under txt, Tropheops macrothalmus. Denne er veldig lik den jeg har i mitt kar.(nest siste bilde i høyre hjørne på siden)

http://images.google.no/images?ndsp=18&um=1&hl=no&q=Tropheops+sp&start=126&sa=N

Under diverse engelske foraer finner jeg ut at de kaller den "Red head Mac"
Det nest siste inlegget fra "Z Rock" under dette foraet så linker han opp til et bilde som også ligner utrolig mye på den jeg har.

http://www.cichlidforums.com/showthread.php?t=10821

Dette begynner kanskje og stemme, men skulle gjerne ha funnet noe info på Norsk om denne cikliden.

Her har du litt på svensk:
Tropheops macrophthalmus

På denne siden finner du tre typer Tropheops macrophthalmus.

Dansk side med flere Tropheops: F.eks Tropheops "tropheops chitande yellow".

Samme link: Ligner veldig på denne: Tropheops "Yellow chin" Linganjala Reef

Lykke til.
Takker så mye for hjelpen, fikk endelig tak på personen som har drettet disse og hun kunne bekrefte at dette er en Tropheops macrothalmus. Hannen som det her er bilder av farger ut kraftig mens hunnene forblir stort sett gule kunne hun informere om.

Tilfeldig bekjentskap
© Lene H
Reklame for plussmedlemskap