Egg?

Hei,

Som relativt nystartet akvarist, så ble jeg en smule forundret da jeg så dette i karet mitt... Det ligner da mistenkelig på et egg (eller er jeg helt på jordet?)?

Om det nå skulle være et egg; hvem har da lagt dette? Jeg har Molly (vet at det ikke er noen av dem), Nettetra, Ancistrus, Corydoras Atropersonatus og et kakaduecikildepar.

"Egget" er ca. 1mm i diameter og ligger høyt i en cabomba caroliniana plante. Jeg har ikke funnet noen andre "egg" i karet, men de kan jo være godt gjemt...

Noen som har noen gode forslag om hva det er/hvem som har lagt dette?

(Beklager noe dårlig fotografi, men har ikke stativ til kameraet )

MVH

-Kent-
Den eneste kandidaten er vel corydoras atropersonatus De legger jo egg som de klistrer fast enten på glass eller på planter. Klarer ikke å se av bildet om det er et cory-egg eller ikke, men muligheten er jo tilstedet
ElinH
Den eneste kandidaten er vel corydoras atropersonatus :-) De legger jo egg som de klistrer fast enten på glass eller på planter. Klarer ikke å se av bildet om det er et cory-egg eller ikke, men muligheten er jo tilstedet :)


Tja.. Det som jo i så fall er litt merkelig, er det at vi kjøpte coryene i går, så de har mao. vært i karet i ca. 1 døgn. Trodde da de trengte litt lengre tid på å bli vant til karet

MVH

-Kent-
Det er ofte slik at cory trigges til lek ved forandringer. Så å bytte akvarium kan ha den virkningen.

Du får se etter om du finner flere egg, ellers er det mange cory som spiser sine egne egg om de kommer over dem. De cory-eggene jeg har sett er nærmere 2 mm i diameter enn 1, men jeg vet ikke om atropersonatus har mindre egg enn de jeg har sett. Håper å finne ut det, da jeg har to digre damer her selv, og håper på lek
Plussmedlem
Tviler på at det er et egg.

Har du nylig plantet planter innkjøpt i en dyreforretning?
(Hvor plantenerøttene er plantet i små "beger" med diverse substrat.)
Det ser litt ut som "feil farge" til å være egg... men fargene på bildet kan lyve. Plukk det ut, så merker du om det er et egg eller ikke
Loomis
Tviler på at det er et egg. Har du nylig plantet planter innkjøpt i en dyreforretning? (Hvor plantenerøttene er plantet i små "beger" med diverse substrat.)


Nja.. Det er vel så vidt over 1 uke siden vi puttet planter i karet... Har tenkt tanken på at det kan være en knopp fra cabombaen som har klart å satt seg fast der, men syntes den så litt for rund ut til å være en knopp (de andre knoppene vi ser er mer avlange)... Men muligheten er jo absolutt til stede...

MVH

-Kent-
Falsk "alarm"
Pffh... avblåser hele håpet om at jeg skulle bli bestefar :p

Det var definitivt ikke noe egg. Det som det derimot var; var en stein(!) som sannsynligvis fulgte med coryene som vi puttet i i går. Så har vel da noen plukket den opp og spyttet den ut igjen.

Takk for svarene. Flere spørsmål kommer nok bare jeg oppdager noe som ligner egg igjen

Eggende hilsen fra

-Kent-
Hehe, har lest om fler enn deg som har tatt feil

Godt med variert fór og vannbytter med litt kjøligere vann så skal du ikke se bort fra at det kommer ekte egg en dag!
Dersom det hadde vært et coryegg, så ville det uansett vært dødt, siden det hadde slik hvitaktig farge.
Tilfeldig bekjentskap
© Frode Storheim
Reklame for plussmedlemskap