Storauksjon i sarpsborg 2 november

2. november er det storauksjon i Sarpsborg igjen.... Sarspsborg akvarieklubb ønsker dere alle hjertelig velkommen til en spennende auksjon. Selve auksjonen starter kl 12.00. Og innlevering av objekter skjer fra kl 9.30
Her er litt mer utdypende informasjon til de som måtte trenge det:

Sarpsborg Akvarieklubb har gleden av å kunne arrangere storauksjon den 2. November. Storauksjonen holder til i lokalene til Arbeidernes Jeger og Fiskeforening på Baterød.
Auksjonen starter kl. 1200, og innlevering av objekter vil være mulig mellom kl. 1000-1130.
Auksjonen er åpen for alle, og som vanlig vil det være lov å auksjonere alt som er akvarierelatert som for eksempel fisk, planter, kar, utstyr osv. Budgivning vil skje i hele tiere, og med startpris på 10 kr hvis ikke annet er oppgitt. Alle objekter vil bli vist frem på projektor.

Vi oppfordrer at all fisk pakkes godt slik at vi unngår lekkasjer, oksygenmangel og lignende.
Pass på og merk objektene godt med tanke på navn på selger, selgernr, (Forhåndsregistrering) og hva som auksjoneres bort.
Klubben forbeholder seg retten til å slå sammen poser hvis vi ser det som nødvendig.

Det vil også være kiosksalg hvor det blir salg av pølser, vafler, kaffe og brus. Ellers blir det lotterisalg med mange flotte premier fra våre sponsorer.

Veibeskrivelse:
Kommer du fra E-6 Mosseveien, ta av første avkjørsel til Sarpsborg ved Quality Hotell ,kjør til sykehuskrysset i sentrum , ta til venstre i lyskrysset mot Kurland. Passer Borg Hansa bryggerier og ta til høyre med en gang inn i Vannverksveien. Kjør ca.1 km. Og ta av høyre mot Baterød, Sarpsborg Vannverk (akkurat der lysmastene slutter). Kjør opp en bakke og ned en bakke. Da får du en parkeringsplass på venstre hånd. Parker bilen der. Hele denne veien vil bli markert med fiskeplakater.
Kommer du fra Halden (Sverige), kjør over Sannesundbrua, forsett videre forbi Biltema, ta så av ved siste avkjørsel til Sarpsborg ved Quality Hotell ved Grålum. Deretter følger du samme rute som nevnt ovenfor.

For kart gå inn på www.gulesider.no og søk etter adressen:
Vannverksveien 114, 1727 Sarpsborg

Auksjonssalær er 20 %, forhåndsregistrering av salgsnummer skjer ved henvendelse til
Svein Dalby tlf 950 34 853 mail: svedalby@hotmail.com
eller
Ole Petter Bjørling tlf 93271924, mail: post@akvariefisk.net

Dette blir gøy, så jeg oppfordrer alle som har lyst og kan denne søndagen til å møte opp til en av årets store begivenheter i østfold.

Mvh Martin
Er det noe salg av L-maller nede hos dere? Har hørt at det går mest i malavi!!
Det uvist hva som dukker opp til enhver auksjon vi holder. Feks forrige gang dukket det opp noe for en hver smak, malawi, tanganyika, discus, levendefødere, L- maller, andre typer maller, saltvann osv. Ikke alltid lett å spå hva som dukker opp. Enkleste er nok å møte opp, og kanskje det dukker opp noe akkurat en selv er på jakt etter. Ellers vil jeg oppfordre alle som skal selge noe på denne auksjonen, å gi noen hint via denne tråden hva de tar med seg.
Hva samboer og jeg skal selge
* Nyererei, Victoriasjøen http://akvaforum.no/profile.cfm?id=2238.

* Labidochromis caeruleus Nkali, Malawi, Hvit golden bruker linken til vanlig gul golden da ikke har egen for hvit golden. Men det samme gjelder for hvit golden som for den vanlige. http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1772 Viktig at ikke blander hvit og gul golden da de kan krysse seg.

* gule eplesnegler http://akvaforum.no/dyr.cfm?id=1101

* ancistrus sp http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3345

* Rød Zebra, Malawi http://akvaforum.no/profile.cfm?id=2198
Har lyst til å ta en tur, men tviler på jeg har tilgang på bil da..
Noen som vet om noen som skal ditt som kjører forbi indre østfold og har plass til en til i bilen?

Ps betaler såklart bensin kr
Jag tar med mig vildguppy, som jag har massor av nu.

Olle
Lars-Olof Arvids
Jag tar med mig vildguppy, som jag har massor av nu. Olle

Artig!!
Har du lokalitet på de?

Tar med Heteriandria formosa og ancistrus sp.

Håper mange tar med planter og røtter
Nej någon lokalitet har jag tyvärr inte. Men de är fina ändå!

Olle
Corydoras
Noe spennende corydoras som kommer?.
Da sitter vi klare til å reise her... Gleder oss som småunger Håper det dukker opp MASSE spennende
Ble "litt" handling ja.. Tror ikke jeg burde gitt samboeren frie tøyler, hadde en plan i utgangspunktet men det ble sinnsykt mye mer... Måtte hente mer utstyr hos Aquamanias i går kveld for å få puslespillet til å gå opp...

Ble med 3 glass med Guppyene fra Lars-Olof Arvids (som jeg bare hadde tenkt meg ett av.... Men de var utrolig fine da
3 poser golden (samboeren glemte at hun alt hadde kjøpt to...)
Ancistruser, flyndre, platy, reker, snegler og en haug med planter og diverse. Og ett lite søtt 22 liters kar da, passa perfekt i hylla på Juwel understellet
Litt synd jeg ikke strakk meg litt lenger på Cor.Sterbai da... hadde veldig lyst på flere der...

Tror ikke jeg hadde vert like fornøyd om jeg var selger, var en del ting som gikk fryktelig billig der... Men jeg er iallefal strålende fornøyd Alt av fisk og planter er nå plasert og alle ser ut til å ha det bra

Takker for en kjempe fin auksjon (Humor mangler dem iallefal ikke nedi der :P)
Digi
Litt synd jeg ikke strakk meg litt lenger på Cor.Sterbai da... hadde veldig lyst på flere der...

Er jeg glad for Det ble nemlig med en pose hjem til Don..
Den første posen gikk jo for 170kr for 4 stk, du kan jo kjøpe hos aquamanias til 50 kr stk, jeg fikk med meg 5 for 100kr
Var et par tilfeller av merkelig bying synes jeg, bla en reke pose gikk den første for 60 kr, den andre posen med samme innhold fra samme selger gikk for over det dobbelte.. Men det er jo noe av sjarmen med auksjoner..
Don Herland
Er jeg glad for ;) Det ble nemlig med en pose hjem til Don.. Den første posen gikk jo for 170kr for 4 stk, du kan jo kjøpe hos aquamanias til 50 kr stk, jeg fikk med meg 5 for 100kr :) Var et par tilfeller av merkelig bying synes jeg, bla en reke pose gikk den første for 60 kr, den andre posen med samme innhold fra samme selger gikk for over det dobbelte.. Men det er jo noe av sjarmen med auksjoner..

Var den posen du fikk jeg gikk for , men hadde bestemt meg for maks 100

Budene avhenger veldig av når i aksjonen det bys, eller hvor mye det er igjenn av den enkelte ting.. Som sandsnegler, jeg manglet sandsnegler i flere kar og selv om det er forholdsvis enkelt å få sandsnegler var det veldig enkelt å kjøpe disse på auksjon.. Men det var kun en pose sandsnegler på auksjonen... Tror jeg betalte ganske bra for den...

Budene avhenger jo også en del etter hvor gode bilder en får på prosjektoren.. Var litt dårlig filming av objektene til tider , det går utover prisen... Godt eksempel på det motsatte var vel Ahli ciklidene, der fikk man frem fargene på hannen veldig godt og prisen ble veldig god.
Att inte alla objekt filmades gjorde att jag på slutet missade en påse som jag verkligen ville ha. I samma ögonblick som auktionarius slog, förstod jag vad som fanns i påsen. Det är bra att det går fort, men folk måste hinna uppfatta vad det är som säljs!

Olle
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap