Mine diskuser-fra 16-20 cm;).

Vil bare vise fram mine stoltheter.
Har en egen drettet "perfekt"hann på mellom 19-20 cm.
Den er i disse dager rundt 2 år gammel, og har virkelig blitt fin.
Har farget ut fullstendig og lagt på seg litt vekt den siste mnd.
Virkelig bred over pannen nå.

Den diskusen som er i midten, øverst på andre bildet er "mobbe"objektet i diskusstimen min.
Den er lavest på rangstigen, men fungerer fint i stimen.
Får jo litt mindre mat enn de andre og er derfor litt mindre.
Tipper "mobbe"offeret er 15-16 cm.

Utrolig stolt over mine 3 egendrettede diskuser, de er endelig blitt store og perfekte.
Beholdt 3 stk selv og solgte resten.

Nå har jeg bedre forståelse på hvorfor store diskuser er såpass kostbare.
Det krever utrolig mye tid og jobb for å få store diskuser.
Men fy som det er verdt det når man lykkes.

Karret mitt ligger jo under tilsalgs, og hadde et voksent parr her på besøk på onsdagen.
Og jeg "vokste"utrolig mye på komentaren fra dem: Dette er de største diskusene vi har sett, moro og få en slik komentar.
Mye bra fisk Ken. Gratulerer. Den Cobalten din ser ut til å bli en seriøs plakat:
DiscusGeir
Mye bra fisk Ken. Gratulerer. Den Cobalten din ser ut til å bli en seriøs plakat::)

Takk takk.
Ja den er nå mellom 19-20 cm og hjemmedrettet. Fisken er i disse dager akurat 2 år.
Den siste mnd så har den lagt på seg masse og fargene har blitt mye sterkere.
Dette gjelder alle de 3 stk som jeg har igjen fra kullet som jeg drettet for 2 år siden.
Dvs at alle 3 har fått mye sterkere farge og lagt på seg vekt den siste mnd, så det tat rundt 2 år fra egg til perfekt fullvoksen diskus.
Diskusgeir, du kjenner igjen snow leoparden vel, er den jeg hentet hos deg i sommer.
Den trives som bare det, men vil ikke spise diskusgranulat, men bare oksehjerte og røde myggiser.
Har lagt på seg litt den og, og er vel rundt 18,5 til 19 cm.
Så begynner åfå noen skikkelige plakater nå.
Ken Myrseth
Diskusgeir, du kjenner igjen snow leoparden vel;), er den jeg hentet hos deg i sommer. Den trives som bare det, men vil ikke spise diskusgranulat, men bare oksehjerte og røde myggiser. Har lagt på seg litt den og, og er vel rundt 18,5 til 19 cm. Så begynner åfå noen skikkelige plakater nå.

Vrient å ikke kjenne igjen den:: Flott fisk, skulle solgt den dyrere.....hehe.
Jobber med å få tak i flere i samme type, akkurat nå har de dem ikke tilgjengelige.
God morgen Ken.
Startet bilen i dag?
Jeg må jo innrømme at det er like gøy hver gang jeg kommer på besøk og ser discusene dine. Det motiverer jo meg til å få enda mere optimale forhold i karet mitt, og bare vent, om et par år så er Kongen den største . Det viser jo at er det noe vi gutta i Indre Østfold kan, så er det discus. Men du har jo noen praktfulle fisker.

Jon
Jon Bruce
God morgen Ken. Startet bilen i dag? Jeg må jo innrømme at det er like gøy hver gang jeg kommer på besøk og ser discusene dine. Det motiverer jo meg til å få enda mere optimale forhold i karet mitt, og bare vent, om et par år så er Kongen den største :-). Det viser jo at er det noe vi gutta i Indre Østfold kan, så er det discus. Men du har jo noen praktfulle fisker. Jon

Takk takk Jon, jo fiskene er praktfulle dem.
Ja er det noe vi kan i indre"enfold"så er det å fore opp diskuser til stor og perfekte eksemplarer.
Har ikke prøvd å starte bilen idag, men håper den starter, slik at jeg får fylt opp tanken og slipper kondesproblemer.
DiscusGeir
[QUOTE=Ken Myrseth]Diskusgeir, du kjenner igjen snow leoparden vel;), er den jeg hentet hos deg i sommer. Den trives som bare det, men vil ikke spise diskusgranulat, men bare oksehjerte og røde myggiser. Har lagt på seg litt den og, og er vel rundt 18,5 til 19 cm. Så begynner åfå noen skikkelige plakater nå.

Vrient å ikke kjenne igjen den:: Flott fisk, skulle solgt den dyrere.....hehe.
Jobber med å få tak i flere i samme type, akkurat nå har de dem ikke tilgjengelige.

He he-klager ikke på prisen jeg ga for den nei, var billig det Geir, knapt over tusenlappen, og det er ikke mye for en stor perfekt diskus.
Tror nok du kunne solgt mange snow leopard, har vært endel folk her og prøvd å kjøpe denne, men her selges ingen ting.
Kun komplett karr med fisker er tilsalgs, men håper egentlig ikke jeg får solgt det, men får jeg ikke det, ja da har jeg ikke plass til 3 meterskarret som skal ha plassen.
Drømmer om en stim med diskuser + altumer, var egentlig det jeg skulle ha i dette karret, men det ble for lite.
Holder akurat til diskusene.
Snart 4 års drift på dette diskuskarret.
Noen bilder til av karret mitt, det tar faktisk endel år å bygge opp et relativt stort karr.
Har nå holdt på i 4 år med dette karret, og ferdig blir det aldri.
Men penere og penere blir det.
Her kommer bilde av enda flere lekre diskuser.
De 2 siste bildene er av fisker jeg har drettet.
Tilfeldig bekjentskap
© Cathrine W. Bjørnebo
Reklame for plussmedlemskap