- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Kirsebærrekespørsmål:
Kirsebærrekespørsmål:
Postet 04.11.08 kl 15:59
1: bare se når algepastillen er blitt borte så legger tu den til oppi når det går tomt for dem
2: ja, de skifter skall, gjør de det ofte så trives de nok.
3: du kan jo bare la skallet ligge, de spiser som oftest det opp (ivertfall hos meg)
ps: det er aldri sikkert når og hvor ofte de skifter skall.
ps: jeg har også 10 stk og jeg forteller om hva og hvordan det skjer hos meg med de.
ps: jeg har fått 2 gravide hunner nå, så snart blir de mange flere, og det skjer nok ganske fort hos deg og hvis de er kjøpt litt større en knøttesmå = nesten kjønnsmodne.
mvh bernard
2: ja, de skifter skall, gjør de det ofte så trives de nok.
3: du kan jo bare la skallet ligge, de spiser som oftest det opp (ivertfall hos meg)
ps: det er aldri sikkert når og hvor ofte de skifter skall.
ps: jeg har også 10 stk og jeg forteller om hva og hvordan det skjer hos meg med de.
ps: jeg har fått 2 gravide hunner nå, så snart blir de mange flere, og det skjer nok ganske fort hos deg og hvis de er kjøpt litt større en knøttesmå = nesten kjønnsmodne.
mvh bernard
Postet 04.11.08 kl 16:08
Jeg har litt over 100 reker i ett kar og jeg gir dem ennten 1 malletablett( Denne eller Denne ), med noen få Novo Prawn.
Ellers pleier jeg bare å gi dem Novo Prawn.
Har hørt en av disse små kulene skal holde til ca 5 reker.
Og jeg mater rekene ikke oftere enn annen hver dag.
Ellers pleier jeg bare å gi dem Novo Prawn.
Har hørt en av disse små kulene skal holde til ca 5 reker.
Og jeg mater rekene ikke oftere enn annen hver dag.
Postet 04.11.08 kl 16:29
Postet 04.11.08 kl 16:40
Hei
bare stopper di når di er mette?
har ingen av delene når det gjeld mat har: vanlig hovedfor til all fisk og denne malleboksen heter NUTRON STAPLES GREEN. hvor ofte? litt vanskelig å forstå hva du skrev om mat bernie.
hvor mange reker kan ein ha i eit 30 - 35 l kar med eit godt filter?
har ingen av delene når det gjeld mat har: vanlig hovedfor til all fisk og denne malleboksen heter NUTRON STAPLES GREEN. hvor ofte? litt vanskelig å forstå hva du skrev om mat bernie.
hvor mange reker kan ein ha i eit 30 - 35 l kar med eit godt filter?
Postet 04.11.08 kl 19:13
Hei igjen Eragon
Vel, det er vel en tabelett, som disse jeg viste?
Visst du ser nøy på en reke, så ser du at den spiser og piller på alt den kommer over, som alt fra mose til sand og andre gjenstander, så jeg vil ikke si den stopper når den er mett slik som oss mennesker.
Men som sagt reker spiser alt, flakfòr og malletabletter.
Jeg har sev ett rent rekekar på 35 liter, ett JEBO der jeg bruker org. filter, og jeg skal ha over 100stk oppi her, men har veeldig masse javamose så det er ikke noe overbefolket.
Du kan jo gå inn på profilen å se det hvis du vil.
Håper dette hjelper deg da.
Vel, det er vel en tabelett, som disse jeg viste?
Visst du ser nøy på en reke, så ser du at den spiser og piller på alt den kommer over, som alt fra mose til sand og andre gjenstander, så jeg vil ikke si den stopper når den er mett slik som oss mennesker.
Men som sagt reker spiser alt, flakfòr og malletabletter.
Jeg har sev ett rent rekekar på 35 liter, ett JEBO der jeg bruker org. filter, og jeg skal ha over 100stk oppi her, men har veeldig masse javamose så det er ikke noe overbefolket.
Du kan jo gå inn på profilen å se det hvis du vil.
Håper dette hjelper deg da.
Postet 04.11.08 kl 19:32
Rekene kan klare seg på en dott mose i lange tider uten annen mat overhodet. Faren med å overfore er ikke at rekene spiser til de sprekker, men at restemat ligger igjen og gjør vannkvaliteten dårlig.
Du trenger derfor ikke være redd for å gi rekene for lite mat, har du mose i karret trenger de enda mindre mat. Selv gir jeg rekene krabbefor, kirsebærrekene får en dyp fin rødfarge av det. Tabeletter kan deles i både to og fire alt ettersom hvor store de er og hvor lette de er å dele (myke, harde osv)
I 35 liter kan du ha ganske store mengder med reker, rundt 100 vil jeg si er greit, så lenge de har nok tumleplass vil du nok se når det blir for fullt.
Du trenger derfor ikke være redd for å gi rekene for lite mat, har du mose i karret trenger de enda mindre mat. Selv gir jeg rekene krabbefor, kirsebærrekene får en dyp fin rødfarge av det. Tabeletter kan deles i både to og fire alt ettersom hvor store de er og hvor lette de er å dele (myke, harde osv)
I 35 liter kan du ha ganske store mengder med reker, rundt 100 vil jeg si er greit, så lenge de har nok tumleplass vil du nok se når det blir for fullt.
Postet 04.11.08 kl 19:42
Hei
nei, jeg trodde ikje di veille sprekke akuratt da "galemor" men at det ville bli for mye nitritt, det er jo ikkje store karet 30l
og takk for svar, gleder meg kjmpe til rekene kommer. det skal bli gøy det
og takk for svar, gleder meg kjmpe til rekene kommer. det skal bli gøy det
Postet 04.11.08 kl 20:18