Hjelp Drømmen sprakk kan noen anbefale et nytt kvalitetskar?

Hei
Vårt nye (6 uker gml ) Jebo 250 l har sprukket og nå må vi finne nytt kar raskt.
Kjøpte karet som er vårt første og har etterpå lest en del mindre positive uttaler om Jebo sine kar .... Frister ikke å prøve en gang til.
Men vi må gjøre noe raskt, hvilke kar mener dere er solide, gode kar.
Det skal være et selskapsakvarie, min 250 l ( kanskje større)

Har litt hetta akkurat nå, på jobb på motsatt side av landet, far i huset skal jobbe lange dager denne uken våre to ungdommer sitter alene med et kar som lekker og bøtter i beredskap...

Ønsker oss solid, lettstelt, selskapsakvarie.... Bor i Bergensområdet så anbefalinger på butikker i området tar jeg med stor takk.

Fortvilet og frustrert
Plussmedlem
Dette er leit å høre.

Se gjerne på Akvastabil og Juwel. Disse akvariene føres av mange forretninger.

Men i alle tilfelle så må dere jo reklamere på Jebo-karet.
Har de ikke noe annet i denne butikken hvor dere handlet?
Frustrert
Ble nokså brysk avvist fra butikken sin side med beskjed om at dette ikke kunne ha noe med butikken å gjøre siden glasset sprakk etter 6 uker...
Takk for svar leter på nettet nå for å finne priser og forhandler.. frister ikke helt å gå tilbake til den vi handlet hos sist når de bare avviste oss uten å sjekke noe videre.

Plussmedlem
Du har nok en "god" sak her.
Mulig det ikke har noe med butikken å gjøre, men det har jo noe å gjøre med produktet om de har solgt.
De hørtes noe frekke ut.
Håper dere fører saken videre. Er jo snakk om noen tusen kroner.
Sender inn et skriftlig krav i morgen, men uansett hva som skjer med den saken så må vi finne et godt nytt kar til våre fisker.
Vil gjerne se at de blir gamle...
Må ha et høyt kar siden vi har og ønsker å fortsette med Scalare.

Tror det blir en tur innom Bergen sentrum på vei hjem til helgen...
Hei. Kan anbefale deg å sjekke priser på Midtun Zoo, og satset på Juwel kar. De er fine og av god kvalitet. Nina
Anbefaler Juwel. Har hatt et Juwel Akvarium i snart ja, litt over eller rundt 5 år tror jeg. og kan ikke huske at jeg har noe problemer med det.
Jebo
enig , midtun zoo pleier å bra tilbud på akvarier og juwel akvarier er ikke dumt å satse på. men hold dere lant borte fra jebo akvarier og andre produkter fra de, greit billig men det er bare et dritt produkt. hvilke butikk kjøpte dere karet fra? Må bare stå på deres, kan ikke nekte dere reklamasjon på noe slikt.
det beste er gjerne å kreve å få levert det "gamle" tilbake og få eit nytt, og evt. betale mellomlegg dersom du kjøper eit annet eller dyrere kar..
Hjelp drømmen sprakk
Hei, jeg vil anbefale Akva Stabil, har hatt det i over 30 år, når jeg begynte å bytte ut gamle kar. Jeg har ingen erfaring med Jeb kar, men jeg vil si at de fleste akvarier som selges er av bra kvalitet.
Men og det et stort MEN, man glemmer vekten i et sån akvarium, så et solid stativ er nødvendig, ikke et bord fra Ikea, det er ikke beregnet for en sånn vekt. Det er her mange synder. Et sterkt og stabilt bord er viktig.
Snakk med innehaveren om et nytt kar, men det er ikke sikkert du kommer langt hvis du har brukt et for svakt bord/stativ.

Cichlid Power
hjulet
Ble nokså brysk avvist fra butikken sin side med beskjed om at dette ikke kunne ha noe med butikken å gjøre siden glasset sprakk etter 6 uker... Takk for svar leter på nettet nå for å finne priser og forhandler.. frister ikke helt å gå tilbake til den vi handlet hos sist når de bare avviste oss uten å sjekke noe videre.

Jeg vet at Akvastabil og Juwel har garanti. Er veldig rart hvis ikke Jebo har det også. Det er veldig dårlig reklame for produsenten at forhandler gir dere et slikt svar. Personlig ville jeg tatt kontakt med produsent og hørt hvilke rettigheter dere har. Det er noe som heter garanti en gitt tid og etter dette kommer reklamasjonsrett inn. Et nytt akvarium skal ikke sprekke etter så kort tid uansett hvor skjevt det står... Det kan være spenningen i glasset fra det var nytt.
I jakten på nytt akvarium kan jeg på det varmeste anbefale Midttun. Snakker du med sjefen sjøl er han prutbar også. Jeg har kjøpt to kar der og fått begge kjørt hjem og plassert i stuen, gratis. Har både Juwel og Akvastabil i hjemmet nå og er fornøyd med begge. Har også hatt et 350 liters Wromak hjørnekar som jeg var kjempefornøyd med. Måtte dessverre selge det fordi det var for tungt på gulvbjelkene mine. Jeg vet av kommentarer i andre tråder på forumet at han også har kjørt kar til Lindås. Lykke til.
Plussmedlem
SoVe
Det er noe som heter garanti en gitt tid og etter dette kommer reklamasjonsrett inn.

Det er nok omvendt
Reklamasjonsrett har du ifølge Forbrukerkjøpsloven.
Det er enten 2 eller 5 år.
5 år hvis varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år.

Garanti kan produsenten gi i flere år enn dette. Gjerne på "livstid" hvis det er et "solid" produkt.
Ja gerantien er en gitt tid fra produsent (kan være mange år). Er den under 5 år kommer reklamasjonsretten inn. Den er 5 år. Info pr i går da jeg måtte levere inn pc-en min og garantien (1 år) var gått ut. Reklamasjonsretten gjaldt fremdeles.
helt ærlig? vil ikke anbefale noen og gå på midtun zoo og handle i det hele tatt jeg. hverken kar eller fisk. andre produkter de har kan jeg ikke si noe om siden jeg da ikke har handlet noe av det. sjef eller ansatt kvaliteten på service og info er ræva.... enkelt og greit. og da ettermitt syn fortjener dem ikke salg om de ikke kan gi en service som kunder fortjener og skal ha. har selv jobbet i service yrke og vet hva jeg snakker om.
handler med glede på midtun jeg. får service og masse gode tilbud
men som en nybegyner butikkk så er de ikke så bra nei.
kan være lurt og sjekke litt rundt på bruktmarkede når det gjelder akvarier er masse til salgs nå.
det er forskjell på folk... om man blir kjent med fyren så er han sikkert grei. men når det kommer nye kunder inn i butikken, så må det vel være ett poeng for butikkens beste og kunne gi kunden(e) en god service slik at dette frister dem til og kunne kome igjen og gjerne fortelle andre om den gode servicen som man fikk der når man var der. Det er jo dette butikker skal leve av. og få masse misfornøyde kunder er jo ikke akkurat spessielt bra for butikkens økonomi og renome da.

og jeg er en person som forventer at betjeningen skal komme til meg og spørre om jeg trenger hjelp, og kunne gi meg den infomasjonen som jeg trenger og vite om ett evt produkt jeg ønsker og kjøpe. ikke måte stå og se ut i løse luften og kanksje håpe på og få hjelp en dag kanskje, og heller ikke måtte dra infoen ut av den som hjelper meg. Dette blir helt feil kunde behandling i mine øyne. har gått fra butiker før jeg som kune ha tjent store penger på meg, men som bare kunne se langt etter det pga dårlig kunde behandlig. da får de bare være billige i mine øyne.

om en selger skal selge ett produkt så bør de også stå på tå hev for sine kunder og fortelle dem den informasjone de trenger for og kunne dekke kundens behov og ønsker. så enkelt er det bare, men dessverre har deriblandt denne butikken på midtun feilet stort, og dette kan heller ikke være bra for butikken sitt renome på noen måte. og joda har vært i butikken og handletsmå ting, men kommer neppe til og legge fra meg større beløp for og si det på den måten.

og når en kunde søker info så mener jeg ikke at selger skal kunne absolutt alt om produktet med litt om det bør man iallefall kunne forlange, og kan ikke selger noe om produktet så må man heller si at man ikke kjenner så godt til produktet men h*n er villig til og søke hjelp hos sine kollegaer for og kunne gi kunden denne infoen.

kunde service er alfa omega det er kuende de skal leve av.

MEN MERK AT JEG NO KUN SNAKKER OM AKVARIE AVDELINGEN DERES...men uannsett kundeservice er kundeservice.
Tusen takk for gode råd....nytt kar på vei hjem
Tusen takk for at dere har tatt dere tid til å svare.
Det ble et Juwel Rio 400 ( så det ble litt større )
Kjøpte i Åsane senter på min dyrebutikk. Flink betjening og god service.
Fikk karet til en bra pris.
Henter det i morgen og skal starte overføring av fisk i helgen.
Tar en ny runde med butikken går det i orden så blir det kanskje to kar i heimen....
Det blir krevende å flytte alle fiskene over men har strengt talt ikke mye valg.
Flytter over den gml pumpen så jeg får med bakterie kulturen i det nye.
Så blir det hyppige tester og vannbytter inntil vi er sikre på at det er stabilt.

Frustrerende å sitte på feil side av landet og prøve å ordne dette pr tlf.
To uker til med ukependling så familien får støyten disse to første ukene.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap