- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Juwel ciklide og malawi
Juwel ciklide og malawi
Postet 06.11.08 kl 19:28
Malawi
Nå er det slik at malawi blir anbefalt å ha kun sammen med annen malawi.
Det har med adferd, vannverdier og matbehov å gjøre.
De har gjerne annet "kroppsspråk" enn andre ciklider, og mange av dem skal ha fòr laget av hovedsaklig grønnsaker, og ihvertfall ikke kjøtt.
De trenger også relativt store kar for å komme til sin rett. Noen kan gå i min. 200 liter, men de fleste trenger større.
Er det denne juvelcikliden du tenker på?: Hemichromis bimaculatus.
Jeg har ikke hatt den selv, men det står at den bør gå i artskar.
Håper det var til hjelp
Det har med adferd, vannverdier og matbehov å gjøre.
De har gjerne annet "kroppsspråk" enn andre ciklider, og mange av dem skal ha fòr laget av hovedsaklig grønnsaker, og ihvertfall ikke kjøtt.
De trenger også relativt store kar for å komme til sin rett. Noen kan gå i min. 200 liter, men de fleste trenger større.
Er det denne juvelcikliden du tenker på?: Hemichromis bimaculatus.
Jeg har ikke hatt den selv, men det står at den bør gå i artskar.
Håper det var til hjelp
Postet 06.11.08 kl 21:27
Postet 06.11.08 kl 21:29
Postet 06.11.08 kl 21:53
Postet 06.11.08 kl 21:57
Postet 06.11.08 kl 22:05
Postet 06.11.08 kl 22:37
HelgeJeg hadde malawi sammen med Juwel ciklider i en 375-liter for noen år siden og det gikk veldig fint.
Samme hadde jeg til for kort tid siden. En god del forskjellige Malawi og bl. annet juvel, sebra, regnbue, acara, mossambicus og blåøyd ciklider. En mølje som gikk veldig fint sammen i min 500Liter. Det er lettere å få dette til i et "større" karr enn et "mindre" som t.ek på 200L. Malawi og ciklider krever litt forskjellige vannverdier, men fisk venner seg til og tilpasser seg jo en del. Ønsker deg lykke til med det valget du velger
Mvh Leif
Postet 06.11.08 kl 23:43