Vatring/justering av akvarie-bord

Gulvet på stua er litt skeivt, og justerings skruene til bordet blir skrudd for langt ut på den ene enden. Tenkte derfor å legge noe under, hva vil folk anbefale å legge under???
Det kan være hva som helst, men det er viktig at det er litt hardt slik at det ikke deformeres. De fleste typer treverk kan brukes. Eller en bit av harde bygningsplater. Eller metall biter, eller plast, glass osv

Det viktigste her er vel det estetiske.
At det blir en nett løsning som ikke ser for amatørmessig ut.
Blir ikke så pent med en middagstallerk liksom.
Jeg har brukt gamle CD-covere som jeg kunne ofre. Jeg kappet ut brikker av den blanke plasten (akryl?) og limte dem sammen til ønsket høyde.
vwolveswagen
Gulvet på stua er litt skeivt, og justerings skruene til bordet blir skrudd for langt ut på den ene enden. Tenkte derfor å legge noe under, hva vil folk anbefale å legge under???

Du kan jo brette sammen aluminiumsfolie i mange lag, til du får en som blir passe tykk? (også i sammenpresset tilstand)
Er det noen som har prøvd gulvfliser?? Jeg har noe av dette liggende...
Keramikk- og terrakottafliser kan sprekke eller knuse (det vet man jo etter å mistet noe tungt og/eller skarpt på et slikt gulv). Jeg tror ikke jeg ville brukt noe som kan sprekke eller knuse under vekten av akvariet.
Jeg brukte
reklame
Forandrer ikke høyde etter lang tid. Like flatt

Men vet jo ikke hvor mye du må bygge opp da.
Egner seg ikke hvis du skal bygge opp mye kanskje.
Ta av justerfoten på mottsatt side så bare gjengedelen står igjen så vinner du litt der!!
Du har nok ikke bare litt skjeft gulv du da? )

[External Image]
[External Image]
Hvor stort kar skal du sette opp?
Ville bare tipse om at det kan være lurt å legge press på bord / stativ for å presse ned gulvet i tilfelle det gir etter. Tilsvarende vekten av akvariet

Selv bruker jeg to kiler (skråkappete trefliser) som jeg setter mot hverandre, under 2 - 3 bein.
Disse justeres til jeg får det hele i ballanse (mens en eller to personer står oppå).
Buskiz
Ta av justerfoten på mottsatt side så bare gjengedelen står igjen så vinner du litt der!! Du har nok ikke bare litt skjeft gulv du da? ;-)) [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/18188_263625_1.jpg[/IMG] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/18188_263625_2.jpg[/IMG]

Huset er snart hundre år. Men solid som fy. Det er litt skeivt imellom to stuer som karet skal stå. Den ene rett og den andre litt helling, og da blir det skeivt!
Shiramor
Hvor stort kar skal du sette opp? Ville bare tipse om at det kan være lurt å legge press på bord / stativ for å presse ned gulvet i tilfelle det gir etter. Tilsvarende vekten av akvariet ;-) Selv bruker jeg to kiler (skråkappete trefliser) som jeg setter mot hverandre, under 2 - 3 bein. Disse justeres til jeg får det hele i ballanse (mens en eller to personer står oppå).

Det blir ett 540l. Tenkte på kiler, brukte det sist. Skal gjøre som du sier med å legge press på... Vil ikke ha mere overraskelser på morgen kvisten!!!
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap