Hjelp, akvariet er blitt grønt!

Det er ikke så lenge siden vi skiftet vann i akvariet og renset opp i sanden, men etter det har vannet blitt grønnere og grønnere, og ingen av oss forstår helt hvorfor det er sånn. Når vi ser gjennom glasset virker det som om steinene har en grønn aura rundt seg.

Hvordan kan dette ha seg? Vannet blir bare grønnere og grønnere!
Help please?
Dette er nok alger. gir du mye mat, og hvor lenge er lyset på? Sollys rett på karet forverrer også problemet. Hvis du søker litt på alger, finner du tråder der du kan plukke opp flere tips og råd=)
Hei
kanskje du har gitt litt for mye mat?....
da kommer algene fort, for da blir det bakteirievekst i vannet....

fiskene kan godt bare fores annenhver/tredjehver dag også f.eks....

hør litt i dyrebutikken :0)
kan nok høres ut som alger dette her ja , som sagt tidligere så er for mye for og for mye lys ikke no god kombinasjon .

jeg har alltid en dag i uka som jeg ikke forer fiskene mine .
Alger
det er nok alger=)
det er ikke farlig det er mat for algespisere :P
kjøp deg en de spiser mye alger.

mvh jahanzeb
Juwel-aquarium?
Er det et juwel-akvarium du har, så anbefaler jeg deg å kjøpe en nitrat-svamp til juwelpumpa. Hørte også i dyrebutikken i dag at han anbefalte å kjøpe Golden nugget
eller så var det
En skikkelig bra sugemalle som rengjør superraskt. Men den er ganske dyr, 250 til 350 pr stykk.
Plussmedlem
brelon
Vannet blir bare grønnere og grønnere!

Dette er, som nevnt, alger. Svevealger.

Tror du har mye næringsstoffer i karet ditt. Jeg tror også at du kanskje fôrer mye - for mye
Ta et skikkelig vannbytte. Kutt ut fôringen noen dager, og mørklegg karet i 4-6 dager. (Totalt mørke - dekk med svart plast eller lignende.)

Hvor stort er karet? Har du mye fisk? Og hva slags filter har du?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap