Eplesnegler og salt?

jeg har tenkt å fjerne eplesneglene fra akvariet med reken og algespiseren og heller la de være sammen med noen neontetra i et akvarium som blir fult av alger hele tiden. godt og varmt er det også der i forhold til rekekarret.

problemet er at det har vært brukt salt (og aquasafe) der før, men det er byttet vann uten å tilsette salt. tåler sneglene det?
Jeg har lest at snegler tåler litt salt, men det er mange som mener at de ikke tåler salt i det hele tatt. Har ikke prøvd det selv.

Men ferskvannsakvarium trenger strengt tatt ikke salt da, det brukes vanligvis som en del av behandling av sykdom, så du kan alltids droppe det, ta noen vannbytter, og deretter putte sneglene oppi.
Hallo
har mange eplesnegler og bruker salt i akvariumene når vi har ryddet eller byttet vann, for å motvirke stress hos fisken og saltet har sålangt ennå ikke hatt noen påvirkning for sneglene våres.
ilion2
har mange eplesnegler og bruker salt i akvariumene når vi har ryddet eller byttet vann, for å motvirke stress hos fisken og saltet har sålangt ennå ikke hatt noen påvirkning for sneglene våres.

Hvordan reduserer salt stress hos ferskvannsfisk? Kan ikke huske å ha lært noe om dette på Akvakulturlinjen.
Stian S
jeg har tenkt å fjerne eplesneglene fra akvariet med reken og algespiseren og heller la de være sammen med noen neontetra i et akvarium som blir fult av alger hele tiden. godt og varmt er det også der i forhold til rekekarret. problemet er at det har vært brukt salt (og aquasafe) der før, men det er byttet vann uten å tilsette salt. tåler sneglene det?

Hvis det har vært brukt salt før og byttet vann så tåler sneglene det. jeg brukte selv salt før jeg viste bedre og sneglene tålte det. Men ikke bruk mere salt for det behøves ikke. Aquasafe spiller ingen rolle for sneglene.
Tilfeldig bekjentskap
© Vidar Alfei
Reklame for plussmedlemskap