- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Hva slags stein er dette egentlig?
Hva slags stein er dette egentlig?
Denne steinen fikk jeg med akvariet da jeg kjøpte det (brukt)...
det er vel sikkert 2 år sia nå tenker jeg....
det rare er at da var den mye større og med flere hull i, skikkelig fin egentlig, men det ser ut som den blir mindre :0S
jeg har jo en lavastein også, men de er jo helt anderledes i konsistens og farge, de er jo røde......
det som var supert når denne steinen var "ny" var at ynglene kunne gjemme seg inni den..
hmm.... noen som veit?...pussig at det minker på den syns jeg da (eller er det normalt)
:p
det er vel sikkert 2 år sia nå tenker jeg....
det rare er at da var den mye større og med flere hull i, skikkelig fin egentlig, men det ser ut som den blir mindre :0S
jeg har jo en lavastein også, men de er jo helt anderledes i konsistens og farge, de er jo røde......
det som var supert når denne steinen var "ny" var at ynglene kunne gjemme seg inni den..
hmm.... noen som veit?...pussig at det minker på den syns jeg da (eller er det normalt)
:p
Postet 11.11.08 kl 14:13
Postet 11.11.08 kl 15:13
Postet 11.11.08 kl 15:45
Endret: 11.11.08 kl 15:46
Hei igjen..
nei dem sa dem hadde kjøpt den ...
i beskrivelse er det en porøs stein med masse hull og ganger i..... :S
i beskrivelse er det en porøs stein med masse hull og ganger i..... :S
Postet 11.11.08 kl 16:12
Postet 11.11.08 kl 16:46
Inaktiv bruker

har en slik som det der selv.. er en "falsk" lavasten tror jeg..
Postet 11.11.08 kl 17:14
Hmm...levende??
levende??
er det derfor den minker??
lavastein er det ikke har hatt en lavastein i flere år og den er fremdeles rød
rar stein med porøs sammensetning og mange hull (har hatt mange flere hull) og den har vært mye høyere.... :S
er det derfor den minker??
lavastein er det ikke har hatt en lavastein i flere år og den er fremdeles rød
rar stein med porøs sammensetning og mange hull (har hatt mange flere hull) og den har vært mye høyere.... :S
Postet 11.11.08 kl 22:00
Postet 11.11.08 kl 22:24
Hmmm.... :s
Død korall?...
hmmm....får man kjøpt sånne eller?.... hadde vært kult med en ny når denne er "brukt opp"
denne her "knekker ikke" men forsvinner liksom :s blir bare mindre med tiden.....
ingen som har sånn altså?
hmmm....får man kjøpt sånne eller?.... hadde vært kult med en ny når denne er "brukt opp"
denne her "knekker ikke" men forsvinner liksom :s blir bare mindre med tiden.....
ingen som har sånn altså?
Postet 11.11.08 kl 22:28
Postet 11.11.08 kl 22:31
Tror dette er en lava stein
Bilde er vanskelig og se men den ligner på en lavastein som har blitt skadet av noe, hvor lenge har den vert uten vann? har du lagt den i karet alt? hvor lenge? tror ikke jeg ville brukt den før jeg hadde testet den i et karantene kar. mål vannet først, hold tempratur. samme vann som akvariet. og mål det etter noen uker. godt råd
Postet 11.11.08 kl 22:39
Hmm...igjen
jeg lurer og lurer... og jeg spør og spør....
jeg googlet litt da, og det JEG forbinner med korall er en sånn :
http://www.aquanovel.com/images/invertebrados/sinularia.jpg
det er jo ikke sånn den her ser ut.....
nei jeg blir virkelig ikke klok på dette her jeg tror jeg :s
jeg googlet litt da, og det JEG forbinner med korall er en sånn :
http://www.aquanovel.com/images/invertebrados/sinularia.jpg
det er jo ikke sånn den her ser ut.....
nei jeg blir virkelig ikke klok på dette her jeg tror jeg :s
Postet 11.11.08 kl 22:44
Hei steiner glass...
jeg har som jeg skreiv tidligere kjøpt dette akvariet brukt....
og akvariet er nesten ubrukt, men sikkert 20år gammel..... :s
men det funker som det skal og ser pent ut ogsånn :p
de har også brukt den steinen....
jeg har en liten lavastein fra før, en liten rød en, den er heelt anderledes enn denne steinen her....
aner ikke hva det er, men om det går ann å få tak i en ny en så hadde jo det vært stilig da, for når fiskene yngler så gjemmer de seg i hullene i denne steinen.... (blitt litt mindre hull nå da )
og akvariet er nesten ubrukt, men sikkert 20år gammel..... :s
men det funker som det skal og ser pent ut ogsånn :p
de har også brukt den steinen....
jeg har en liten lavastein fra før, en liten rød en, den er heelt anderledes enn denne steinen her....
aner ikke hva det er, men om det går ann å få tak i en ny en så hadde jo det vært stilig da, for når fiskene yngler så gjemmer de seg i hullene i denne steinen.... (blitt litt mindre hull nå da )
Postet 11.11.08 kl 22:49
Kizziejeg lurer og lurer... og jeg spør og spør.... jeg googlet litt da, og det JEG forbinner med korall er en sånn : http://www.aquanovel.com/images/invertebrados/sinularia.jpg det er jo ikke sånn den her ser ut..... nei jeg blir virkelig ikke klok på dette her jeg tror jeg :s
Ja, det er en levende korall du linker til. Når korallen er død, så består den av kalkstein, og kan bli bebodd av diverse dyr.. Da blir den til levende stein. Men levende stein kan like gjerne være porøs kalkstein. Her ser du forskjellige levende stein.
Postet 11.11.08 kl 23:03
Postet 11.11.08 kl 23:18
Hei på deg
Kan du prøve og ta et bilde mer fokusert bare på stein og så nærme som mulig og sende til meg, skal jeg prøve og se og sjekke det for deg.
en spendene sak
en spendene sak
Postet 11.11.08 kl 23:58
Postet 12.11.08 kl 16:21
Steinar glass....eller andre...
finni ut noe ang denne rare steinen min??
Postet 12.11.08 kl 23:02
Postet 13.11.08 kl 21:39
Postet 13.11.08 kl 21:41