- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Foring med agurk
Foring med agurk
Prøver å fore mallene mine med agurk, men denne bare flyter rundt når jeg legger den oppi, så lurte på om det går an å bruke en skje av rustfritt stål, uten såperester så klart, til å feste agurken med slik at den ligger stille på bunn Eller er dette skadelig for fisken, har vurdert plast, men er redd dette kan komme inn i pumpa.
Postet 11.11.08 kl 19:17
Postet 11.11.08 kl 19:19
Endret: 11.11.08 kl 19:19
Postet 11.11.08 kl 19:36
Postet 13.11.08 kl 13:35
Postet 01.12.08 kl 23:15
Postet 01.12.08 kl 23:27
Postet 02.12.08 kl 08:04
Agurk
Jeg tar av skrellet runt agurken tar litt tid før den ligger på bunnen da. Hvor mer fiskene napper på den hvor lenger tid tar det at agurken lanner på bunnen til mallene.
Postet 22.12.08 kl 19:11
Jeg tar også av skallet, og tar en ganske stor bit.. har en ganske dag-aktiv malle.. og her om dagen fant jeg ut at det er morsommere å la de flyte.. men er ikke sikkert det funker for alle.. men var et kostelig syn å se malle bakse rundt agurkbiten på overflaten og så bli tatt av pumpe-strømmen for etterhvert å synke nedover mot bunn med biten..
Postet 23.12.08 kl 15:45
Patentband og agursk
Jeg trer agursken inn på patentband(band med fullt av hull i rekke)
Fester den til fiskesnøre og lar den synke til bunn.
Bare å dra snøre opp igjen når agursk er spist og sett på nytt AGN
Fester den til fiskesnøre og lar den synke til bunn.
Bare å dra snøre opp igjen når agursk er spist og sett på nytt AGN
Postet 27.12.08 kl 22:50
Jeg tar aldri skallet av agurken jeg gir til fiskene. Jeg skyller den kun godt i vann før den legges ned i akvariet ved hjelp av skje. Mine ancistruser, praktbotia`r og sae`r spiser også mye av skallet.
Jeg har selv aldri prøvd å la agurken flyte rundt i karet. Det er nok god trim for fiskene og også artig å se på. Men det må da være irrterende vanskelig for fiskene å få i seg maten?
Tror ikke mine ancistruser ville fått i seg så mye. De holder jo til mest i bunn av akvariet og når de "går opp" skjer dette helst langs glassruta. Men som sagt, jeg har aldri forsøkt.
mvh
Jeg har selv aldri prøvd å la agurken flyte rundt i karet. Det er nok god trim for fiskene og også artig å se på. Men det må da være irrterende vanskelig for fiskene å få i seg maten?
Tror ikke mine ancistruser ville fått i seg så mye. De holder jo til mest i bunn av akvariet og når de "går opp" skjer dette helst langs glassruta. Men som sagt, jeg har aldri forsøkt.
mvh
Postet 01.03.09 kl 08:12
Inaktiv bruker
Postet 04.03.09 kl 21:39
Erlend
Ikke dumt det Erlend.
Men mine er så hardhendte i matfatet at her ville det aldri holde. Maller, Praktbotiar og Sae`ne er for hardhendte.
Men mine er så hardhendte i matfatet at her ville det aldri holde. Maller, Praktbotiar og Sae`ne er for hardhendte.
Postet 04.03.09 kl 21:46
"Jeg har selv aldri prøvd å la agurken flyte rundt i karet. Det er nok god trim for fiskene og også artig å se på. Men det må da være irrterende vanskelig for fiskene å få i seg maten?
Tror ikke mine ancistruser ville fått i seg så mye. De holder jo til mest i bunn av akvariet og når de "går opp" skjer dette helst langs glassruta. Men som sagt, jeg har aldri forsøkt."
Joda, han får trimma seg godt. Og er nok lettere å få tak i maten når den ligger rolig på bunnen, men dette ser jeg ikke som no problem. Han blir helt ivrig(ser det ut til ihvertfall), og nærmer seg litt etter litt før han kaster seg over biten og manøvrerer seg rundt den etter som tyngdekraften og strømninger får virke. Har bare en ancistrus, men han klarer da å få i seg det meste av det som er verd å spise. Har ikke en standard rund skive, men mer som en real bit så det er lettere for ancistrusen å manøvrere på.. så jeg hjelper han lit da Tviler på at han lider no nød av den grunn. Fram til jeg får meg coryer gjør jeg det nok på denne måten
Tror ikke mine ancistruser ville fått i seg så mye. De holder jo til mest i bunn av akvariet og når de "går opp" skjer dette helst langs glassruta. Men som sagt, jeg har aldri forsøkt."
Joda, han får trimma seg godt. Og er nok lettere å få tak i maten når den ligger rolig på bunnen, men dette ser jeg ikke som no problem. Han blir helt ivrig(ser det ut til ihvertfall), og nærmer seg litt etter litt før han kaster seg over biten og manøvrerer seg rundt den etter som tyngdekraften og strømninger får virke. Har bare en ancistrus, men han klarer da å få i seg det meste av det som er verd å spise. Har ikke en standard rund skive, men mer som en real bit så det er lettere for ancistrusen å manøvrere på.. så jeg hjelper han lit da Tviler på at han lider no nød av den grunn. Fram til jeg får meg coryer gjør jeg det nok på denne måten
Postet 06.03.09 kl 18:40