Palidarium for røde mangrove krabber, fremgangsbeskrivelse og spørsmål.

Jeg har alltid hatt litt sansen for palidarium, og siden jeg nå har et kar i overs så hvorfor ikke...
Som på bildet så har jeg lyst til å sette inn en glassplate som skal skille landområdet ifra vannet, dette er for å unngå at alt skal jevne seg med jorden. Av oppstikkende kvister tror jeg at jeg vil bruke eik, dette er på grunn av at det både er fint og med eik vil det ta lengre tid med å råtne… Av oppgang til landområdet vil jeg bare bruke noen enkle steiner.
Henge plantene som skal være på utsiden av karet er jeg ikke helt sikker på hva heter, men jeg får dem i fra en lokal plantebutikk.

bilder vil komme


skisse av karet...
[External Image]
Så bra
Jeg tenker på mye av det samme, så denne tråden gleder jeg meg til å følge med på. Lykke til med prosjektet

rune
takk for det,
Har akkurat skjært flisa nå, og kom til å skjære den for kort. det er den en eneste flisa jeg har så jeg har tatt også skjært av en ny del som jeg limer på den avskjærte delen. den ligger nå i en 90 graders vinkel å venter på å tørke.

Landdelen tror jeg at jeg vil ha i mørk rådasand mens den delen som er i vannet skal være i lys.

bilder vill komme i morgen.
Inaktiv bruker
hvilket akvarium skal du bruke til det ?
det gamle rekekaret, rekene som gikk der er flyttet over til den ene 40 literen.
Inaktiv bruker
bare enting kan ikke di dere røde mangrove krabbene du sal safe deg bare gå samen med slamkryperne dine di er jo fra nesten samme sted i verden og di trives jo uner samme vannverdi.det hade jafal jeg gjort sån at jeg kune brukt det andre akvariuet til noe aent men det var jo bare et forslag =
...Som landområdet ville jeg passet på å få noe jeg kunne løfte ut...Enklere renhold, disse krabbene griser noe helt forferdelig til tider (spesielt hunne med egg?)...
(mangler)
...Som landområdet ville jeg passet på å få noe jeg kunne løfte ut...Enklere renhold, disse krabbene griser noe helt forferdelig til tider (spesielt hunne med egg?)...


Har tenkt på det, det er derfor jeg skal bruke sand på landområdet slik at jeg bare kan spa ut den møkkete sanden, skylle den ren igjen og putte den tilbake.
Inaktiv bruker
her er lit info om røde mangrove krabbe
Jeg har lest den en del ganger davyd... nærmest pugget den.
Skillevegg er satt opp
nå er skille veggen ferdig satt opp, og limet er ferdig tørket.
holder nå på med å fylle den opp med sand...

[External Image]

[External Image]
Da var det fylt opp med sand, valgte å bruke mørk rådasand.

Har ombestemt meg om oppgangen, istedet for en steinhaug vil jeg bruke en rot.
...Ut fra størrelsen på roten ville jeg selv ikke satt inn mer enn én krabbe der...Fort gjort at det går noen bein og klør dersom de ikke har nok gjemmeplasser og minst én landplass per individ...
neivel, èn krabbe er registrert, men jeg tror jeg kansje vill ha noen reker i karet å... noen sorte krystallreker kanskje.
Inaktiv bruker
jeg vile nok ikke hat sort krystalreke med den krabben di er jo ikke bilige
reken klarer jo lett å slippe unna krabben...
har nå fylt karet med vann, er ikke helt fornøyd med kvistene... kan hende jeg tar de ut elle bytter de med noe annet/andre.


[External Image]
Bambus...
Har nå kjøpt noen bambus som jeg vil bruke istedefor eikegrenene...

I neste uke skal jeg ta en tur til plantasjen for å kjøpe noen hengeplanter...
bilde av karet med bambus...


[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap